Seferihisar Belediyesi'ne yönelik rüşvet soruşturmasında yeni gözaltılar
Seferihisar Belediyesi'ndeki imar ve rüşvet soruşturması kapsamında İmar Müdürü tutuklanırken, iki belediye başkanı da gözaltına alındı.

Soruşturma süreci ve tutuklama kararı
İzmir Seferihisar Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen rüşvet ve imar usulsüzlüğü soruşturmasında yeni bir safhaya geçildi. İnşaat ve imar süreçleri üzerinden menfaat temin edildiği iddiasıyla başlatılan operasyonlar kapsamında, Seferihisar Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürü E.U. tutuklanarak cezaevine gönderildi. 22 Haziran tarihinde gözaltına alınan E.U., emniyetteki işlemlerinin ardından sevk edildiği adliyede hakimlik tarafından tutuklandı.
Belediye başkanlarına gözaltı kararı
Soruşturma kapsamında genişletilen operasyonlarda aralarında Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin ve Balçova Belediye Başkanı Onur Yiğit'in de bulunduğu 25 kişi gözaltına alındı. Şüphelilerin emniyetteki işlemleri devam ediyor. Soruşturma, inşaat projelerinde usulsüzlük iddiaları üzerine odaklanırken, daha önceki operasyon dalgalarıyla da bağlantılı yürütülüyor.
Soruşturmanın geçmişi
17 Haziran tarihinde başlayan ilk operasyon dalgasında rüşvet ve usulsüzlük iddialarıyla çok sayıda isim gözaltına alınmıştı. O süreçteki gelişmeler şu şekilde gerçekleşmişti:
- Seferihisar Belediye Başkan Yardımcısı İ.G.P. ve inşaat firması yetkilileri tutuklandı.
- CHP Malatya Milletvekili Veli Ağbaba'nın danışmanı Özlem Akyılmaz tutuklananlar arasında yer aldı.
- Güzelbahçe Belediyesi ile bağlantılı olduğu öne sürülen Nermin Günay adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.
- Soruşturma kapsamında bazı şüpheliler sağlık durumu veya delil durumu gerekçesiyle farklı adli tedbirlerle karşılaştı.
Soruşturma süreci, İzmir genelindeki belediyelerin imar dosyaları üzerindeki idari denetimlerin ve hukuki süreçlerin ciddiyetini ortaya koyuyor. Yetkililer, belediye bünyesindeki işlemlerin yasal mevzuata uygunluğu konusunda incelemelerini sürdürüyor.



