ABD, Karayipler'de Uyuşturucu İddiasıyla Bir Tekneyi Vurdu: 2 Ölü
ABD Güney Saha Komutanlığı, Karayipler'de uyuşturucu taşıdığı iddia edilen bir tekneye operasyon düzenledi. Operasyonda 2 kişi hayatını kaybederken, 6 kişi kurtarıldı.

ABD ordusu, Karayipler'de uyuşturucu taşıdığı iddiasıyla bir tekneye yönelik operasyon düzenledi. Operasyonda iki kişinin hayatını kaybettiği, altı kişinin ise kurtarıldığı bildirildi. ABD Güney Saha Komutanlığı (SOUTHCOM) tarafından yapılan açıklamada, operasyonun “Güney Mızrağı” isimli harekat kapsamında gerçekleştirildiği belirtildi.
SOUTHCOM'un sosyal medya üzerinden paylaştığı bilgilere göre, hedef alınan teknenin “terörist örgütler” tarafından işletildiği ve uyuşturucu kaçakçılığı rotaları üzerinde faaliyet gösterdiği iddia edildi. Açıklamada, teknenin Karayipler'deki bilinen uyuşturucu kaçakçılığı rotaları boyunca seyrettiği ve bu tür operasyonlarda yer aldığının istihbarat tarafından doğrulandığı öne sürüldü. Saldırıda ABD askerlerinin herhangi bir zarar görmediği ifade edildi.
ABD'nin Bölgedeki Operasyonları ve Arka Planı
ABD'nin Latin Amerika'daki uyuşturucu kartelleriyle mücadele adı altında bölgedeki askeri varlığını artırması ve operasyonlar düzenlemesi geçen yıldan bu yana devam ediyor. Eski ABD Başkanı Donald Trump'ın imzaladığı bir kararnameyle ordunun Latin Amerika kökenli uyuşturucu kartellerine karşı daha etkin kullanılması talimatı verilmişti. Bu kapsamda, geçtiğimiz yılın ağustos ayından itibaren Karayip Denizi'ne çok sayıda savaş gemisi ve denizaltı gönderilerek Venezuela kıyılarına askeri yığınak yapıldığı biliniyor.
Venezuela yönetimine yönelik tehditler bağlamında bölgeyi kuşatan ABD, bu varlığını meşrulaştırmak için “uyuşturucu kaçakçılığı” iddialarını gerekçe olarak sunuyor. Bu iddialar doğrultusunda Karayip Denizi ve Pasifik Okyanusu'ndaki teknelere yönelik saldırılar başlatıldı. Teknelerin doğrudan hedef alınması, uluslararası kamuoyunda yargısız infaz tartışmalarına yol açmıştı. Edinilen bilgilere göre, ilk saldırının Eylül 2025'te gerçekleştirildiği ve o tarihten bu yana 50'den fazla teknenin hedef alındığı, yaklaşık 200 kişinin hayatını kaybettiği belirtiliyor. ABD'nin bölgedeki askeri varlığını sürdürmesi, bu rakamların artabileceği endişesini taşıyor.



