Dış Politika

ABD'den İran'a Saldırı: Devrim Muhafızları Bölgedeki ABD Üslerini Vurdu

ABD'nin İran'a yönelik saldırılarının ardından İran Devrim Muhafızları, Kuveyt ve Bahreyn'deki ABD askeri tesislerini hedef aldığını duyurdu. ABD Başkanı Trump ise İran'ı yok etmekle tehdit etti.

Onur B.1 dakika okuma0 görüntülenme
ABD ve İran arasındaki askeri gerilim sonrası bölgedeki üslere yapılan saldırıları gösteren görsel.
ABD ve İran arasındaki askeri gerilim sonrası bölgedeki üslere yapılan saldırıları gösteren görsel.
Paylaş:

ABD ordusu, Hürmüz Boğazı'ndaki ticari taşımacılığa yönelik saldırıları gerekçe göstererek İran içindeki ve bölgedeki çeşitli hedeflere yönelik yeni saldırılar düzenlediğini duyurdu. ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), 27 Haziran'da Başkan Donald Trump'ın talimatıyla gerçekleştirilen saldırılarda İran'ın askeri gözetleme altyapısı, iletişim sistemleri, hava savunma mevzileri, İHA depolama tesisleri ve mayın döşeme kabiliyetlerinin hedef alındığını belirtti. CENTCOM, saldırılara ilişkin görüntüleri de paylaştı.

İran'dan Bölgedeki ABD Üslerine Misilleme

İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO), ABD'nin saldırılarına karşılık olarak Kuveyt'teki Ali es-Salim Hava Üssü ile Bahreyn'deki Selman Limanı'nda bulunan ABD Beşinci Filosu Karargahı dahil olmak üzere bölgedeki sekiz önemli ABD askeri tesisine füze ve insansız hava araçlarıyla (İHA) saldırı düzenlediğini açıkladı. İran resmi haber ajansı IRNA'ya göre, bu operasyonun ABD'nin son askeri saldırılarına bir misilleme olduğu kaydedildi.

DMO tarafından yapılan açıklamada, ABD'nin, İran Devrim Muhafızları Deniz Kuvvetleri'nin kurallara uymayan bir gemiye yönelik müdahalesini gerekçe göstererek İran'ın Hürmüz Boğazı kıyısındaki beş noktasına saldırdığı belirtildi. Açıklamada, Hürmüz Boğazı'ndaki deniz trafiğinin yönetiminden sorumlu olan İran'ın, kuralları ihlal eden gemilere yönelik müdahalelerinin daha da sertleşeceği uyarısında bulunuldu. Ayrıca, gelecekte İran'a yönelik herhangi bir saldırının, gerekçesi ne olursa olsun "ezici bir güçle" karşılık bulacağı vurgulandı.

Trump'tan İran'a Yönelik Sert Tehditler

ABD Başkanı Donald Trump, İran'a yönelik saldırıların ardından sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, İran'ı yok etmekle tehdit etti. Trump, ABD savaş uçaklarının İran'a ait füze ve İHA depolama alanları ile kıyı radar tesislerini vurduğunu belirterek, "Bu olursa artık İran var olmaz" ifadelerini kullandı.

İki hafta önce varılan ateşkes mutabakatının ardından yeniden tırmanan tansiyon, bölgedeki güvenlik endişelerini artırdı. CENTCOM, ABD güçlerinin teyakkuz halinde ve her an harekata hazır olduğunu bildirdi.

Paylaş: