Son Dakika

Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan ve Irak Başbakanı Zeydi ile Görüştü

Cumhurbaşkanı Erdoğan, İran ve Irak liderleriyle bölgesel gelişmeler ve ikili ilişkiler üzerine telefonda görüştü.

Baran H.1 dakika okuma0 görüntülenme
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan ve Irak Başbakanı Zeydi ile görüştü.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan ve Irak Başbakanı Zeydi ile görüştü.
Paylaş:

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ve Irak Başbakanı Ali ez-Zeydi ile ayrı ayrı telefon görüşmeleri gerçekleştirdi. Görüşmelerde, iki ülke arasındaki ilişkiler ve bölgesel konuların ele alındığı bildirildi.

Bölgesel Konular ve İkili İlişkiler Değerlendirildi

Cumhurbaşkanlığı kaynaklarından edinilen bilgiye göre, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın ilk olarak İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile yaptığı telefon görüşmesinde, iki ülke arasındaki mevcut ilişkilerin geliştirilmesi ve bölgesel barış ile istikrarın sağlanması konuları üzerinde duruldu. Görüşmede, güncel bölgesel gelişmelerin de masaya yatırıldığı ifade edildi.

Ardından Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Ali ez-Zeydi ile bir telefon görüşmesi yaptı. Bu görüşmede de Türkiye-Irak ilişkilerinin derinleştirilmesi ve bölgedeki güvenlik durumuna ilişkin konuların konuşulduğu belirtildi. Liderler, karşılıklı iş birliğinin önemine vurgu yaptı.

Diplomatik Trafik Yoğunlaşıyor

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın üst düzey liderlerle gerçekleştirdiği bu telefon görüşmeleri, Türkiye'nin bölgesel barış ve istikrar çabaları çerçevesinde yürüttüğü yoğun diplomatik trafiğin bir parçası olarak değerlendiriliyor. İran ve Irak ile olan ilişkiler, Türkiye'nin dış politikasında önemli bir yere sahip bulunuyor. Bu görüşmelerin, bölgedeki mevcut hassas dengelerin korunması ve ortak çıkarlar doğrultusunda iş birliğinin artırılması açısından kritik bir rol oynaması bekleniyor.

Paylaş: