İç Politika

NATO Zirvesi öncesi binaları gizlemek için 181 milyon lira harcandı

Ankara'da düzenlenecek NATO Zirvesi öncesinde protokol güzergahındaki binaları gizlemek amacıyla kurulan panolar için 181 milyon lira bütçe ayrıldığı ortaya çıktı.

Sinan Ö.1 dakika okuma0 görüntülenme
Ankara'da NATO Zirvesi hazırlıkları kapsamında kurulan panolar
Ankara'da NATO Zirvesi hazırlıkları kapsamında kurulan panolar
Paylaş:

Protokol güzergahı için büyük harcama

Ankara'da gerçekleştirilecek NATO Zirvesi hazırlıkları kapsamında, protokol heyetlerinin geçiş güzergahında bulunan ve görüntü kirliliği oluşturduğu belirtilen binalar ile gecekondu bölgelerinin kapatılması için çalışma başlatıldı. Cumhurbaşkanlığı'nın talebi doğrultusunda Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen bu çalışma kapsamında, bölgeyi gizlemek için özel panolar yerleştirildi.

Söz konusu çalışma için açılan ihalenin detayları kamuoyuna yansıdı. Edinilen bilgilere göre, görüntü gizleme amacıyla yapılan panoların maliyeti 181 milyon lirayı buldu. İhale sürecinin 155 milyon liralık bir bedelle sonuçlandığı, yapılan ek harcamalarla birlikte toplam faturanın 181 milyon liraya ulaştığı belirtildi.

İhale ve bütçe detayları

Kamu kaynaklarının kullanımı açısından tartışmalara neden olan bu harcama, zirve öncesi yapılan düzenlemelerin maliyetini gözler önüne serdi. Söz konusu panoların temel amacı, şehir merkezindeki bazı yapıların dış görünüşünü kapatarak protokol heyetlerinin görüş alanını düzenlemek olarak açıklandı.

  • Protokol güzergahındaki binalar için özel panolar hazırlandı.
  • İhale süreci Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütüldü.
  • Toplam maliyet 181 milyon lira olarak kayıtlara geçti.

Düzenleme, özellikle kamu kaynaklarının kullanımı ve kent estetiğine yönelik harcamalar konusunda eleştirilere konu oldu. Resmi süreçler sonucunda hayata geçirilen bu çalışma, zirve öncesinde Ankara'nın belirli noktalarında uygulanan güvenlik ve görsel iyileştirme tedbirlerinin bir parçası olarak gerçekleştirildi.

Paylaş: