İç Politika

NATO Zirvesi öncesi Ankara'da hastanelere yabancı heyet müdahalesi

Ankara'da yapılacak NATO Zirvesi öncesinde kentteki hastanelerde yabancı heyetlerin denetim yaptığı ve bazı bölümlerin rezerve edilmesini talep ettiği bildirildi.

Onur B.1 dakika okuma0 görüntülenme
Ankara'da hastanelerde NATO Zirvesi hazırlıkları
Ankara'da hastanelerde NATO Zirvesi hazırlıkları
Paylaş:
Ankara'da düzenlenecek NATO Zirvesi öncesinde başkentteki hastanelerde dikkat çeken bir hareketlilik yaşanıyor. Edinilen bilgilere göre, zirveye katılacak yabancı heyetler hastaneleri denetleyerek özel taleplerde bulunuyor. İl Sağlık Müdürlüğü tarafından hastanelere gönderilen genelgelerle, konuklar için VIP hizmet sunulması, acil servislerde izole alanların oluşturulması ve stokların tamamlanması istendi. Bu süreçte hastanelerin işleyişi ve nöbet sistemleri, zirveye özel olarak yeniden kurgulanıyor.

Hastanelerde özel rezerve alanlar ve yabancı dil şartı

Zirve hazırlıkları kapsamında bazı kamu hastanelerinde katların, şehir hastanelerinde ise yoğun bakım yataklarının bir bölümünün yabancı heyetler için ayrılması talep edildi. Ayrıca, hastanelerdeki nöbet sisteminde iyi derecede yabancı dil bilen hekimlerin daimi olarak hazır bulundurulması zorunlu tutuldu. Yapılan denetimler ve verilen talimatlar doğrultusunda hastanelerin işleyişine yönelik müdahaleler hız kazandı.

Muayene süresine zirve düzenlemesi

Sağlık çalışanlarının uzun süredir talep ettiği ancak karşılanmayan 20 dakikalık muayene süresi uygulaması, NATO Zirvesi nedeniyle Ankara'da 6 günlüğüne devreye alındı. Söz konusu kararın, sağlık hizmet kalitesinden ziyade zirve süresince hastanelerdeki yoğunluğu azaltma ve hastaneye başvuru sayısını düşürme amacı taşıdığı değerlendiriliyor. Şehirdeki ulaşım kısıtlamaları ve cadde kapatmalarıyla birleşen bu durumun, vatandaşların sağlık hizmetine erişimini zorlaştırabileceği ifade ediliyor.

Süreç nasıl başladı?

Ankara'da 13 günlük eylem yasağı getirilmesi, ana caddelerin kapatılması ve sosyal alanların zirveye özel tahsis edilmesi gibi uygulamalar, kentte fiili bir OHAL ortamı oluşturdu. Sağlık alanındaki bu yeni düzenlemeler, zirve öncesinde alınan ve kamuoyu tarafından tartışılan güvenlik ile düzenleme tedbirlerinin bir parçası olarak öne çıkıyor.

Paylaş: