İç Politika

Bad-ı Saba Konutları davasında iki belediye görevlisine hapis istemi

Kahramanmaraş'ta 42 kişinin hayatını kaybettiği Bad-ı Saba Konutları'nın yıkımına ilişkin Dulkadiroğlu Belediyesi'nden iki görevli hakkında dava açıldı.

Kemal D.1 dakika okuma0 görüntülenme
Bad-ı Saba Konutları enkazından bir görünüm
Bad-ı Saba Konutları enkazından bir görünüm
Paylaş:

Belediye görevlileri hakkında dava süreci

Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinde Dulkadiroğlu ilçesi Güneşevler Mahallesi'nde bulunan Bad-ı Saba Konutları A Blok'un yıkılması sonucu 42 kişi yaşamını yitirdi, 17 kişi ise yaralandı. Yaşanan felaketin ardından Kahramanmaraş Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma kapsamında, dönemin Dulkadiroğlu Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdür Vekili Arzu Özaydın ile Müdür Yardımcısı Serap Binici hakkında iddianame hazırlandı.

İddianamede, söz konusu isimlerin görevlerinde ihmal gösterdikleri, mevzuat hükümlerine aykırı yapı projelerine onay verdikleri ve yapıya uygunluk kararları aldıkları gerekçesiyle bilinçli taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olma suçundan 22 yıl 6 aya kadar hapis cezası talep edildi. Gaziantep Bölge İdare Mahkemesi 6. İdari Dava Dairesi tarafından verilen soruşturma izni sonrası açılan dava, 10 sanığın yargılandığı ana dava dosyasıyla birleştirildi.

Soruşturma ve bilirkişi raporları

Özaydın ve Binici, 30 Haziran tarihinde gerçekleştirilecek duruşmada ilk kez hakim karşısına çıkacak. Söz konusu kamu görevlileri, soruşturma aşamasındaki savunmalarında üzerlerine atılı suçlamaları kabul etmediklerini beyan etmişlerdi. Bad-ı Saba Konutları'na dair yargılama sürecinde öne çıkan diğer başlıklar şunlardır:

  • Ana dava dosyası kapsamında müteahhit, proje müellifleri, şantiye şefleri ve yapı denetim yetkililerinden oluşan 10 kişi yargılanıyor.
  • Bilirkişi raporlarında, bölgede zemin etüdü yapılmadan kat sayısının 15'e çıkarılmasına onay veren belediye meclisi üyelerinin de asli kusurlu olduğu değerlendirmesi yer alıyor.
  • Mahkeme heyetinin, imar değişikliğine onay veren yetkililer hakkındaki sürece ilişkin 30 Haziran'daki duruşmada nasıl bir karar vereceği bekleniyor.

Yargılama, Kahramanmaraş 1. Ağır Ceza Mahkemesi nezdinde devam edecek.

Paylaş: