Dış Politika

Birleşmiş Milletler'den Küba'ya 2026-2030 Gıda Programı Desteği

Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı, ABD'nin itirazlarına rağmen Küba için hazırlanan stratejik planı onayladı. Karar, ülkenin gıda güvenliğini hedefliyor.

Aslı T.1 dakika okuma0 görüntülenme
Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı oturumunda Küba stratejik planı görüşmeleri.
Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı oturumunda Küba stratejik planı görüşmeleri.
Paylaş:

Birleşmiş Milletler'de Küba'nın Gıda Güvenliği Adımı

Roma'da gerçekleştirilen Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı (WFP) Yürütme Kurulu yıllık oturumunda, Küba için hazırlanan 2026–2030 Stratejik Planı kabul edildi. ABD ve Fas'ın aleyhte oylarına karşın 29 ülkenin desteğiyle onaylanan plan, 1 Temmuz 2026 ile 31 Aralık 2030 tarihleri arasını kapsıyor. Yaklaşık 116,4 milyon dolarlık bütçeye sahip olan bu girişim, Küba'nın uygulanan abluka koşullarında gıda güvenliğini artırmayı ve lojistik kapasitesini güçlendirmeyi amaçlıyor.

Ekonomik Zorluklar ve Sendikal Gündem

Ülke genelinde ekonomik ve sosyal dönüşüm tartışmaları devam ederken, Küba Merkez İşçileri Sendikası'nın XXII. Kongresi Havana'da toplandı. Üretimin artırılması ve devlet işletmelerinin verimliliğinin yükseltilmesi hedeflenen kongrede, işçilerin karar alma süreçlerine katılımı öne çıkarıldı. Sendika temsilcileri, ablukanın yarattığı yapısal baskılar karşısında işçilerin haklarını koruma ve üretim süreçlerinde aktif rol alma çağrısında bulundu.

  • Kamu sektöründe personel kaybını engellemek için üniversitelerle işbirliği programları başlatıldı.
  • Enerji krizine karşı güneş panelleri ve alternatif enerji sistemlerinin kurulumuna ağırlık veriliyor.
  • Düzensiz göçle mücadele kapsamında, 2026 yılının ilk altı ayında toplam 740 Küba vatandaşı ülkeye iade edildi.

Küba'nın Guantánamo bölgesinde yaşanan şiddetli fırtına nedeniyle altyapıda ciddi hasarlar meydana gelirken, yedek parça ve teknik ekipman tedarikindeki zorluklar onarım süreçlerini yavaşlatıyor. Ülkedeki elektrik üretimindeki yetersizlik nedeniyle kesintiler yaşanırken, 54 yeni güneş enerjisi santralinin devreye alınmasıyla kapasite artırımı hedefleniyor.

Paylaş: