Dış Politika

ABD, İran Saldırıları Sonrası Bahreyn'deki Üssünde Oluşan Hasarı Saklıyor

Wall Street Journal'ın uydu görüntüleri ve kaynaklara dayanan haberi, İran'ın füze ve İHA saldırılarının Bahreyn'deki ABD deniz üssünde ciddi hasara yol açtığını ortaya koydu. Pentagon'un bu bilgiyi gizlediği ve üsleri batıya kaydırmayı değerlendirdiği belirtiliyor.

Onur B.2 dakika okuma0 görüntülenme
Bahreyn'deki ABD deniz üssünde uydu görüntüleriyle tespit edilen hasar.
Bahreyn'deki ABD deniz üssünde uydu görüntüleriyle tespit edilen hasar.
Paylaş:

İran'ın misilleme saldırılarının ABD'nin Ortadoğu'daki askeri varlığında yarattığı hasarın boyutları ortaya çıkmaya devam ediyor. Wall Street Journal (WSJ) gazetesinin uydu görüntüleri, sosyal medya analizleri ve emekli ABD askerleriyle yaptığı görüşmelere dayanan raporu, ABD'nin Körfez'deki en büyük deniz üssü olan Bahreyn'deki "Bahreyn Deniz Destek Faaliyeti" (NSA Bahrain) karargahında önemli hasar meydana geldiğini gösterdi. Gazeteye göre, İran'ın saldırılarında komuta karargahı binası ve 10'dan fazla ek bina ile uydu iletişim terminalleri ağır hasar aldı. ABD ordusu, olaylarda can kaybı yaşanmadığını açıklamıştı.

ABD Üslerini İran'dan Uzaklaştırmayı Değerlendiriyor

WSJ'nin ismini açıklamadığı ABD'li yetkililere dayandırdığı haberine göre, meydana gelen hasarın ardından ABD ordusu, Körfez'deki askeri varlığını yeniden gözden geçiriyor. Bu kapsamda, İran füzelerinin menzilinin dışında kalan batı bölgelerine doğru üslerin kaydırılması planlanıyor. Saldırıya uğrayan binaların yeniden inşa edilmeyebileceği, komuta ve kontrol merkezlerinin yeraltına taşınabileceği veya askeri kapasitelerin daha dağınık bir şekilde bölgeye yayılmasının değerlendirildiği belirtiliyor. Yetkililer, henüz kesin bir kararın alınmadığını vurguladı. Ayrıca, ABD'nin yeni üsler kurmak için değerlendirdiği yerlerden birinin İsrail olduğu da iddialar arasında yer alıyor. ABD hükümetinin, Amerikan üslerindeki yıkımı gösteren uydu görüntülerine erişimi kısıtlamak için ticari uydu görüntüsü sağlayıcılarına baskı yaptığı da haberde yer aldı.

Hasarın Maliyeti ve Pentagon'un Tutumu

Pentagon yetkilileri, ABD'nin uğradığı hasarın maliyetini Kongre üyeleriyle açıkça paylaşmaktan kaçınıyor. ABD Savaş Bakanı Pete Hegseth, maliyet tahmini sorulduğunda "İran'ın nükleer silah edinmesinin maliyeti nedir?" şeklinde yanıt vererek konuyu geçiştirdi. Pentagon Denetçisi Jay Hurst ise daha önce yaptığı bir açıklamada, bakanlığın 29 milyar dolarlık savaş maliyeti tahminine ABD üslerine verilen hasarın dahil edilmediğini belirtmişti. Stratejik ve Uluslararası Çalışmalar Merkezi (CSIS) tarafından yayınlanan bir rapor ise savaşın toplam maliyetinin yaklaşık 40 milyar dolar olduğunu tahmin ederken, bu rakama ABD üslerindeki 2,2 milyar ila 5,1 milyar dolarlık hasarın da dahil edildiğini belirtti. WSJ'nin Bahreyn'deki hasar gören binaların yeniden inşa maliyetini ise yaklaşık 400 milyon dolar olarak tahmin ettiği bildirildi. Bu rakamın yalnızca inşaatı kapsadığı, enkaz kaldırma ve güçlendirme gibi ek maliyetleri içermediği ifade edildi.

Bahreyn'deki NSA Bahrain üssü, askerlerin aileleriyle birlikte yaşayabildiği, okulu, restoranları ve spor sahalarıyla küçük bir Amerikan kasabasını andıran bölgedeki tek üs olarak biliniyor.

Paylaş: