Çelebi Mehmed Bursa'da vefatının 605. yılında anıldı
Osmanlı Devleti'nin beşinci padişahı Çelebi Mehmed, vefatının 605. yıl dönümünde Bursa'da bulunan Yeşil Türbe'de düzenlenen törenle yad edildi.

Yeşil Türbe'de Anma Programı
Osmanlı Devleti'nin kuruluş sürecindeki Fetret Devri'ni sona erdirerek devleti yeniden toparlayan beşinci padişah Çelebi Mehmed, vefatının 605. yıl dönümünde Bursa'da anıldı. Bursa'nın simge yapılarından olan ve padişahın adıyla özdeşleşen Yeşil Türbe'de gerçekleştirilen etkinlikte, devletin kurumsallaşmasına katkı sağlayan padişah için dualar edildi.
Kur'an Tilaveti ve İkramlar
Anma programı kapsamında Yeşil Türbe içerisinde Kur'an-ı Kerim tilaveti yapıldı. Etkinliğe katılan vatandaşlar, okunan dualara eşlik ederken Osmanlı mirasına sahip çıkmanın önemini vurguladı. Programın sonunda katılımcılara geleneksel ikramlarda bulunuldu:
- Pilav
- Nohut
- Aşure
Tarihi kaynaklarda devletin ikinci kurucusu olarak kabul edilen Çelebi Mehmed, 1421 yılında Bursa'da vefat etmiş ve kendi yaptırdığı Yeşil Türbe'ye defnedilmişti.


