Son Dakika

Türkiye ve Suudi Arabistan arasında ticareti kolaylaştıracak iş birliği

Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak, Brüksel'deki Dünya Gümrük Örgütü toplantısında Suudi Arabistan ile ticaretin kolaylaştırılmasına yönelik adım attı.

Pınar Z.1 dakika okuma0 görüntülenme
Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak Brüksel'de temaslarda bulundu
Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak Brüksel'de temaslarda bulundu
Paylaş:

Ortak Eylem Planı ile ticarete hız verilecek

Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak, Belçika'nın başkenti Brüksel'de düzenlenen Dünya Gümrük Örgütü (DGÖ) Konseyi toplantısına katıldı. Uçarmak, toplantı kapsamında Suudi Arabistan heyetiyle bir araya gelerek iki ülke arasındaki ticari faaliyetleri geliştirecek önemli bir mutabakat sağladı.

Görüşmeler neticesinde, Türkiye ve Suudi Arabistan arasında gümrük süreçlerinin hızlandırılması ve ticaretin önündeki engellerin kaldırılmasını hedefleyen bir Ortak Eylem Planı üzerinde uzlaşıldı.

Gümrük süreçlerinde yeni dönem

İki ülke arasında imzalanan bu plan, gümrük mevzuatlarının uyumlaştırılması ve işlem sürelerinin kısaltılması gibi teknik başlıkları içeriyor. Atılan bu adımın, özellikle dış ticaret hacminin artırılması ve lojistik süreçlerin daha verimli hale getirilmesi açısından kritik rol oynaması bekleniyor. Dünya Gümrük Örgütü platformunda gerçekleşen bu temas, Türkiye'nin bölge ülkeleriyle yürüttüğü ekonomik iş birliği stratejisinin bir parçası olarak değerlendiriliyor.

  • Gümrük işlemlerinde dijitalleşme ve hızlanma sağlanacak.
  • İki ülke arasında ticari mevzuat uyumu artırılacak.
  • Lojistik süreçlerdeki bürokratik engellerin azaltılması hedefleniyor.
Paylaş: