Son Dakika

SGK Prim Borcu Yapılandırmasında Yeni Dönem: Hacizler Duruyor

SGK prim borcu olan işverenler ve Bağ-Kur'lular için yapılandırma detayları netleşti. Taksit süresi 72 aya çıktı, faizler düştü ve haciz işlemleri durduruluyor.

Onur B.1 dakika okuma0 görüntülenme
SGK prim borcu yapılandırmasında yeni dönem: Hacizler duruyor, faiz düşüyor
SGK prim borcu yapılandırmasında yeni dönem: Hacizler duruyor, faiz düşüyor
Paylaş:

SGK Borç Yapılandırmasında Güncel Detaylar

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) prim borçlarının yapılandırılmasına ilişkin yeni düzenleme yürürlüğe girdi. Yapılan açıklamaya göre, borç yapılandırma başvurusunda bulunup ilk taksit ödemesini gerçekleştiren işverenlerin borçlarından kaynaklı haciz, icra ve satış işlemleri derhal durdurulacak. Ayrıca, borçlar nedeniyle kesintiye uğrayan yüzde 5'lik SGK işveren prim desteği de yeniden aktif hale getirilecek.

Düzenleme ile taksit süresi 36 aydan 72 aya kadar uzatılırken, tecil faizi oranı yüzde 39'dan yüzde 29'a çekildi. Teminatsız tecil limiti ise 10 milyon TL seviyesine yükseltilerek işletmelerin finansal yükünün hafifletilmesi hedeflendi.

Yapılandırma Kapsamı ve Başvuru Süreci

Yeni yapılandırma düzenlemesi 4A işveren prim borçlarını, 4B Bağ-Kur prim borçlarını ve kesinleşmiş idari para cezalarını kapsıyor. Düzenlemeden faydalanmak isteyenlerin dikkat etmesi gereken önemli noktalar şunlar:

  • Kapsam: 2026 yılı Haziran ayı ve öncesine ait prim borçları ile 31 Ağustos 2026 tarihine kadar tebliğ edilmiş idari para cezaları.
  • Teminat: 10 milyon TL'yi aşan borçlarda, aşan kısmın yarısı kadar teminat (teminat mektubu veya gayrimenkul ipoteği) şartı aranıyor.
  • Taksitlendirme: 72 ay taksit imkanından yararlanabilmek için likidite oranının 0.50 ve altında olması ve mali müşavir onaylı 'Çok Zor Durum Raporu' sunulması zorunlu.
  • Başvuru: İşlemler e-Devlet üzerinden veya ilgili SGK il/ilçe müdürlüklerine şahsen yapılabiliyor.

İlk taksit ödemesinin en geç 31 Ağustos 2026 tarihine kadar yapılması gerekiyor. İlk taksitini zamanında yatırmayan işletmeler, indirimli faiz oranından yararlanma hakkını kaybederek yüzde 39 oranında faize tabi tutulacak. Birden fazla SGK ünitesinde takip edilen borcu olan işverenlerin ise her bir üniteye ayrı ayrı yazılı başvuru yapması gerekiyor.

Mevcut tecilli borçları bulunan işverenler de yeni düzenleme kapsamında yüzde 29 faiz oranıyla borçlarını yeniden yapılandırabiliyor. Başvuruların onaylanması durumunda borçlular, 'borcu yoktur' belgesi alarak teşviklerden yeniden yararlanmaya başlayabiliyor.

Paylaş: