ABD ve İran Arasında Doğrudan İletişim Hattı Kuruluyor
Pakistan Dışişleri Bakanlığı, ABD ve İran'ın Hürmüz Boğazı'ndaki gerilimi azaltmak amacıyla doğrudan iletişim hattı kurma ve 60 günlük yol haritası üzerinde anlaştıklarını duyurdu.

ABD ve İran Arasında Diplomatik Hareketlilik
Pakistan Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Tahir Andrabi, İslamabad'da yaptığı açıklamada ABD ve İran'ın bölgesel gerilimi düşürmek adına önemli bir mutabakata vardığını duyurdu. Taraflar, özellikle stratejik öneme sahip Hürmüz Boğazı'nda yaşanabilecek yanlış anlaşılmaların önüne geçmek amacıyla doğrudan bir iletişim hattı kurulması konusunda el sıkıştı.
İsviçre'de gerçekleştirilen görüşmelerin ardından gelen bu karar, iki ülke arasındaki diplomatik süreçte yeni bir dönemin habercisi olarak değerlendiriliyor. Görüşmelerin, diyalog ve diplomasi yoluyla anlaşmazlıkların barışçıl çözümü adına olumlu bir adım olduğu belirtildi.
60 Günlük Yol Haritası ve Yeni Komiteler
Varılan mutabakat kapsamında, nükleer konular, yaptırımlar, izleme ve anlaşmazlık çözümü gibi başlıklar üzerine odaklanacak çalışma grupları oluşturulacak. Sürecin takibi için kurulan mekanizmalar ise şu şekilde işleyecek:
- Başmüzakereciler, arabuluculuk için oluşturulan üst düzey siyasi denetim komitesine düzenli rapor sunacak.
- Nihai anlaşmaya varılması hedefiyle 60 günlük bir yol haritası belirlendi.
- Lübnan hükümeti ve arabulucuların katılımıyla bir çatışma giderme birimi devreye alınacak.
Tahir Andrabi, görüşmelerin yeniden başlaması için 30 Haziran Salı gününün işaret edildiğini, alternatif olarak pazartesi veya çarşamba günlerinin de değerlendirildiğini ifade etti. Sözcü, bu görüşmelerin taraflar arasındaki karşılıklı anlayışın gelişmesine yardımcı olduğunu vurguladı.



