İç Politika

Bornova'da Başarı Belgesi Töreninde Sendika Protokolü Tartışması

İzmir Bornova'da düzenlenen resmi başarı belgesi töreninde, bir sendika temsilcisinin protokolde yer alarak ödül takdim etmesi eğitim sendikalarının tepkisine yol açtı.

Aslı T.1 dakika okuma0 görüntülenme
Bornova'daki törende yaşanan protokol tartışması
Bornova'daki törende yaşanan protokol tartışması
Paylaş:

Eğitim kurumunda protokol krizi

İzmir Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Suphi Koyuncuoğlu Anadolu Lisesi'nde düzenlenen başarı belgesi takdim töreni sendikal tartışmaları beraberinde getirdi. Törende ödül veren isimler arasında, aynı zamanda okul müdürü olan Eğitim-Bir-Sen Bornova İlçe Başkanı Oktay Taşdemir'in yer alması diğer sendikaların itirazına neden oldu. Resmi bir etkinlikte sendikal kimliği olan bir ismin protokolde görevlendirilmesi, tarafsızlık ilkesinin ihlal edildiği gerekçesiyle eleştiriliyor.

Sendikalardan idari inceleme talebi

Eğitim-İş İzmir 2 No'lu Şube yönetimi, konuyu resmi bir dilekçe ile Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne taşıdı. Sendika, törende bazı belgelerin kaymakam ve şube müdürleri tarafından verilirken, sadece belirli bir grubun sendika başkanı tarafından ödüllendirilmesinin gerekçesini sordu. Eğitim-İş'in dilekçesinde şu sorular öne çıktı:

  • Söz konusu görevlendirme hangi idari işlem veya olur doğrultusunda yapıldı?
  • Aynı görev neden diğer okul müdürlerine verilmedi?
  • Kamu hizmetlerinde tarafsızlık ilkesi bundan sonraki törenlerde nasıl korunacak?

Türk Eğitim-Sen Bornova temsilciliği de konuya ilişkin yazılı bir açıklama yaptı. Açıklamada, bir sendika temsilcisine tanınan bu imkânın diğer sendika yöneticilerine verilmemesi adaletsiz bir tutum olarak nitelendirildi. İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa İslamoğlu'na seslenen sendika yetkilileri, yönetimde adalet ve tarafsızlık çağrısında bulundu. Kamu idaresini temsil eden resmi törenlerde sendikal tarafsızlığın korunması, eğitim emekçileri arasındaki çalışma barışı açısından önem taşıyor.

Paylaş: