Yerel

Yahya Avşan 41 yıl sonra gazi unvanına kavuştu

Şırnak'ın Silopi ilçesinde 1985 yılında askerlik görevini yaparken geçirdiği kaza sonucu yaralanan Yahya Avşan, 41 yıl sonra gazi unvanını aldı.

Elif K.1 dakika okuma0 görüntülenme
Yahya Avşan gazi unvanını aldı
Yahya Avşan gazi unvanını aldı
Paylaş:

41 yıllık bekleyiş sona erdi

Şırnak'ın Silopi ilçesinde 1985 yılında vatani görevini yerine getirirken geçirdiği bir kaza sonucunda bir gözünü kaybeden Yahya Avşan, uzun süren hukuki sürecin ardından gazi unvanına kavuştu. Olay tarihinde askerlik hizmetini sürdürürken meydana gelen talihsiz kaza nedeniyle malul kalan Avşan, aradan geçen 41 yılın ardından hak ettiği statüye erişti.

Süreç nasıl ilerledi

Yahya Avşan'ın gazi unvanını alması için başlatılan süreç, Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şubesi'nin girişimleriyle yürütüldü. Dernek yetkilileri tarafından yürütülen çalışmalar ve yapılan başvurular neticesinde, Avşan'ın gazi haklarından yararlanmasının önü açıldı. Gerçekleştirilen işlemlerin ardından Avşan, gazi unvanı ile birlikte tanınan haklara yasal olarak sahip oldu.

  • 1985 yılında Silopi'de askerlik görevini yaparken yaralandı.
  • Kazada bir gözünü kaybeden Avşan, 41 yıl boyunca bu statü için bekledi.
  • Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Afyonkarahisar Şubesi sürece destek verdi.
  • Resmi işlemlerin tamamlanmasıyla gazi unvanı tescillendi.
Paylaş: