TÜBİTAK Fen Lisesi ilk mezunlarını uğurladı
TÜBİTAK Fen Lisesi, ilk mezunlarını Gebze yerleşkesinde düzenlenen törenle verdi. Bakan Kacır, gençlerin Türkiye'nin bilim ve teknoloji hedeflerindeki önemini vurguladı.

TÜBİTAK Fen Lisesi Mezuniyet Töreni
TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi, Türkiye'nin bilim ve teknoloji alanındaki vizyonunu temsil eden TÜBİTAK Fen Lisesi'nin ilk mezunlarını uğurlamanın gururunu yaşadı. Eğitimlerini başarıyla tamamlayan 84 öğrenci için düzenlenen törene Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır katıldı. Tören, öğrencilerin gerçekleştirdiği mezuniyet yürüyüşü ile başlarken, okul korosunun müzik dinletisi ve okulun başarı hikayelerini anlatan tanıtım filmi izleyicilere duygusal anlar yaşattı.
Genç Bilim İnsanlarına Bakan Kacır'dan Mesaj
Törende yaptığı konuşmada gençlerin Türkiye'nin geleceği için taşıdığı öneme değinen Bakan Mehmet Fatih Kacır, TÜBİTAK Fen Lisesi'nin sadece bir lise değil, Milli Teknoloji Hamlesi hedefleri doğrultusunda kurulmuş yeni bir ekol olduğunu belirtti. Öğrencilere hitaben yaptığı konuşmada şu ifadeler öne çıktı:
- Sizler, Türk milletinin istikbaline bilimle ve teknolojiyle güçlü imzalar atacak umudumuzsunuz.
- Mühendislik ve temel bilimlerdeki seviyemizi daha ileriye taşıyarak ülkemizi yeni ufuklara ulaştıracağınıza inanıyoruz.
- Sizi sadece zekanız ve teknik yetkinlikleriniz değil; ahlakınız, azminiz ve vatansever duruşunuz kıymetli kılacaktır.
Bakan Kacır, Türkiye'nin savunma sanayii, havacılık ve biyoteknoloji gibi alanlarda kendi özgün yol haritasıyla ilerlediğini hatırlatarak, TÜBİTAK bünyesindeki araştırma merkezlerinde lise çağındaki öğrencilerin erken yaşta projelerle buluşmasının büyük bir avantaj olduğunu vurguladı.
Dereceye Giren Öğrencilere Ödülleri Verildi
Törende akademik başarılarıyla öne çıkan öğrencilere plaketleri takdim edildi. Okul birincisi Elif Berra Demir, diplomasını ve plaketini Bakan Kacır'dan alırken, okul kütüğüne ismini çakma geleneğini gerçekleştirdi. Okul ikincisi Deniz Tepe ödülünü Kocaeli Valisi İlhami Aktaş'tan, okul üçüncüsü Tuana Gülpınar ise TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Orhan Aydın'dan aldı. Diplomalarını alan 84 mezun, geleneksel bayrak devir teslim töreninin ardından keplerini havaya atarak mezuniyetlerini kutladı.



