Yerel

Muğla Menteşe'de aşırı sıcaklar hayatı olumsuz etkiliyor

Muğla'nın Menteşe ilçesinde hava sıcaklıkları 45 dereceye ulaşarak mevsim normallerinin üzerine çıktı. Aşırı sıcaklar nedeniyle vatandaşlar zor anlar yaşıyor.

Mert S.1 dakika okuma0 görüntülenme
Muğla Menteşe'de aşırı sıcaklar nedeniyle parklara sığınan vatandaşlar
Muğla Menteşe'de aşırı sıcaklar nedeniyle parklara sığınan vatandaşlar
Paylaş:

Muğla'da Termometreler 45 Dereceyi Gösterdi

Muğla ve çevresinde etkili olan yoğun sıcak hava dalgası, günlük yaşamı ciddi şekilde kısıtlıyor. Menteşe ilçesinde hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerine çıkarak 45 dereceye kadar ulaştı. Bölgede nem oranının düşmesiyle birlikte hissedilen sıcaklık, vatandaşlar için bunaltıcı bir seviyeye geldi.

Sıcak Havadan Korunma Arayışı

Hava sıcaklığının gün boyu yüksek seyretmesi nedeniyle ilçe merkezinde hareketlilik azaldı. Dışarı çıkmak zorunda kalan bölge sakinleri ve turistler, güneşten korunmak için parklardaki gölgelik alanlara ve kapalı mekanlara yöneldi. Yetkililer, sıcaklıkların gün boyu etkisini sürdüreceğini ifade ediyor.

  • Menteşe ilçesinde hava sıcaklığı 45 dereceyi gördü.
  • Düşük nem oranı, sıcaklığın etkisini artırıyor.
  • Vatandaşlar serinlemek için gölgelik alanlarda vakit geçiriyor.

Bölgede yaşanan bu aşırı sıcak hava dalgası, özellikle açık havada çalışanlar ve dışarıda vakit geçirenler için sağlık risklerini de beraberinde getiriyor. Uzmanlar, güneşin en dik geldiği saatlerde mecbur kalmadıkça dışarı çıkılmaması ve sıvı tüketimine dikkat edilmesi konusunda uyarılarını sürdürüyor.

Paylaş: