Yerel

İzmirli öğrenciler elektronik atıklardan akıllı mikroskop geliştirdi

İzmir Buca İnci-Özer Tırnaklı Fen Lisesi öğrencileri, elektronik atıkları değerlendirerek 200 kat büyütme kapasiteli akıllı mikroskop üretti.

Elif K.1 dakika okuma0 görüntülenme
İzmirli öğrencilerin geri dönüşüm malzemeleriyle yaptığı mikroskop
İzmirli öğrencilerin geri dönüşüm malzemeleriyle yaptığı mikroskop
Paylaş:

İzmir Buca İnci-Özer Tırnaklı Fen Lisesi öğrencileri, elektronik atıkların geri dönüşümü konusunda örnek bir çalışmaya imza attı. Öğrenciler, hurdaya ayrılan elektronik cihazların parçalarını bir araya getirerek sıfır maliyetle akıllı mikroskop geliştirdi.

Proje kapsamında kullanılan temel bileşenler arasında DVD yazıcı parçaları ve güvenlik kamerası lensleri yer alıyor. Geri dönüşüm odaklı bu çalışma, atık malzemelerin mühendislik becerileriyle nasıl işlevsel bir araca dönüştürülebileceğini gösterdi.

Geri dönüşüm ve mühendislik birleşti

Öğrencilerin geliştirdiği cihaz, otomatik odaklama yapabilme özelliğine sahip olmasıyla dikkat çekiyor. Mikroskop, 200 kat büyütme kapasitesiyle laboratuvar ortamındaki temel incelemeler için gerekli teknik imkanı sağlıyor. TÜBİTAK fuarında sergilenen proje, sürdürülebilir teknoloji üretimi adına yerel bir başarı örneği olarak görüldü.

Projenin teknik özellikleri

  • 200 kat büyütme kapasitesi
  • Otomatik odaklama mekanizması
  • DVD yazıcı ve güvenlik kamerası parçalarından montaj
  • Sıfır maliyetli üretim

Gençlerin bu çalışması, elektronik atıkların çevreye verdiği zararı azaltma ve bu parçaların teknolojik cihazlarda yeniden kullanılması konusunda farkındalık oluşturmayı amaçlıyor.

Paylaş: