Yerel

İZBAN'da Enerji Tasarrufu İçin Kapılar Butonlu Sisteme Dönüyor

İzmir'in toplu taşıma ağı İZBAN, enerji tasarrufu ve konfor artışı amacıyla 1 Temmuz 2026'dan itibaren tren kapılarında butonlu sisteme geçiyor. Pandemi öncesi kullanılan bu sistemle, gereksiz enerji tüketiminin önüne geçilmesi hedefleniyor.

Baran H.1 dakika okuma0 görüntülenme
İZBAN treninin kapısı ve üzerinde bulunan butonlar.
İZBAN treninin kapısı ve üzerinde bulunan butonlar.
Paylaş:

İzmir'de toplu taşıma hizmeti veren İZBAN, yolcu konforunu artırmak ve enerji israfını önlemek amacıyla önemli bir değişikliğe hazırlanıyor. 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren İZBAN trenlerinde kapıların her durakta otomatik açılması uygulaması sona erecek. Bunun yerine, pandemi öncesinde de kullanılan butonlu sistem yeniden hayata geçirilecek. Yolcular, inip binecekleri kapıları manuel olarak buton aracılığıyla kendileri açacak.

Kapı Sistemindeki Değişikliğin Gerekçeleri

Mevcut otomatik kapı sistemi, duraklarda kimse olmasa dahi kapıların açılmasına neden oluyordu. Bu durum, özellikle yaz aylarında tren içindeki serin havanın hızla dışarı kaçmasına yol açıyordu. Kapıların sürekli açılıp kapanması, klimaların ortamı tekrar soğutmak için daha fazla enerji harcamasına neden olarak hem enerji israfına hem de gereksiz karbon salınımına sebep oluyordu. Avrupa'daki birçok modern raylı sistemde standart olarak uygulanan bu yeni sisteme geçişle birlikte, sadece yolcuların kullandığı kapılar açılacak. Bu sayede vagonlardaki serin hava korunarak yolculuk konforu artırılacak ve klima sistemlerinin daha verimli çalışması sağlanacak.

Yeni Sistem Nasıl Çalışacak?

Pandemi öncesinde de kullanılan ve vatandaşların aşina olduğu butonlu sistemin kullanımı oldukça basit olacak. Tren bir durağa yaklaşıp durduğunda, kapı butonlarındaki kırmızı ışık, kapının henüz açılmaya uygun olmadığını gösterecek. Güvenli biniş ve inişin sağlandığına işaret eden yeşil ışık yandığında, yolcular butona hafifçe dokunarak kapıyı kendileri açabilecek. Bu çevreci ve tasarruf odaklı uygulamanın hayata geçirilmesiyle ilgili olarak istasyonlarda ve tren içinde bilgilendirme anonsları yapılacak.

Paylaş: