Yerel

Gaziantep'te Napolyon Kirazı Hasadı Başladı: Rekolte Yüzde 70 Düştü, Üretici Mağdur

Gaziantep'te Ziraat 0900 Napolyon kirazı hasadı başladı. Don, fırtına ve kuraklık nedeniyle rekoltede yüzde 70'lik düşüş yaşanırken, ihracatçı firmaların ilgisizliği üreticinin mağduriyetine yol açtı. Tarlada 75-80 TL'ye alıcı bulan kirazın marketlerdeki fiyatı 150 TL'ye ulaştı.

Mert S.1 dakika okuma0 görüntülenme
Gaziantep'te toplanan Napolyon kirazları
Gaziantep'te toplanan Napolyon kirazları
Paylaş:

Gaziantep'te, özellikle ihracata yönelik yetiştirilen Ziraat 0900 Napolyon kirazının hasadına başlandı. Ancak bu yılki rekolte, yaşanan olumsuz hava koşulları nedeniyle geçen yıllara oranla büyük bir düşüş gösterdi. Çiftçiler, don, fırtına ve kuraklığın etkisiyle rekoltede yaklaşık yüzde 70'lik bir azalma olduğunu belirtiyor.

Rekolte Düşüşü ve Fiyat Farkı Üreticiyi Vurdu

Bölgede kiraz üretimiyle uğraşan çiftçiler, bu sezonun kendileri için oldukça zorlu geçtiğini ifade ediyor. Yaşanan don olayları, şiddetli fırtınalar ve uzun süren kuraklık, kiraz ağaçlarının verimliliğini olumsuz etkiledi. Bu durum, tarladaki ürün miktarını önemli ölçüde azaltırken, çiftçilerin gelir kaybına neden oldu. Üreticiler, tarlada kilogramı 75 ila 80 lira arasında alıcı bulan kirazın, tüketiciye marketlerde 150 liraya kadar yükselen fiyatlarla ulaştığını belirterek, aradaki fahiş farkın kendilerine yansımadığını vurguluyor.

İhracatçıların İlgisizliği Mağduriyeti Artırdı

Rekolte düşüşünün yanı sıra, ihracatçı firmaların bu yılki kiraz hasadına yeterli ilgiyi göstermemesi de üreticilerin mağduriyetini artırdı. Normalde hasat döneminde tarlaya gelerek ürünü toplama ve yurt dışına ihraç etme sürecini başlatan firmaların, bu yıl süreci yeterince takip etmediği veya talebin düşük olduğu yönünde bilgiler paylaşılıyor. Bu durum, elinde az miktarda da olsa ürünü olan çiftçilerin, ürünlerini değerlendirmekte zorlanmasına yol açıyor. Çiftçiler, devlet desteği ve kooperatifçiliğin güçlendirilmesi gibi konularda destek bekliyor.

Paylaş: