Yediemin otoparklarında biriken araçlar için çözüm bekleniyor
Haciz ve trafikten men işlemleri nedeniyle yediemin otoparklarında yıllardır bekleyen binlerce araç, hem yer sorununa hem de ciddi sorumluluk yüküne yol açıyor.
Çeşitli yasal işlemler sonucunda trafikten men edilen veya haciz kararıyla otoparklara çekilen araçlar, yıllar içerisinde büyük bir yığılmaya neden oldu. Türkiye genelindeki birçok yediemin otoparkında olduğu gibi, uzun süredir bekleyen taşıtlar hem görüntü kirliliği oluşturuyor hem de işletmecilerin kapasite sorunları yaşamasına sebep oluyor. Özellikle on yıllara yayılan bu bekleyiş, araçların çürümesine ve ekonomik değerlerinin kaybolmasına yol açıyor.
Yediemin otoparklarında kapasite sorunu
Yediemin otopark işletmecisi Şehmuz Günaytan, tesislerinde yaklaşık 220 ile 230 arasında otomobil, kamyonet ve minibüs ile 500 ile 600 civarında motosikletin yıllardır beklediğini ifade etti. Bu araçların bir kısmının 25 yıla varan sürelerdir alanda tutulduğunu belirten Günaytan, özellikle motosikletlerin yasal süreçler nedeniyle otoparktan çıkarılamadığını vurguladı.
Araçların büyük çoğunluğu hacizli veya trafikten men edilmiş durumda.
Motosikletler için biriken cezalar, aracın piyasa değerinin üzerine çıkabiliyor.
Sahipleri, yüksek cezalar nedeniyle araçlarını teslim almaktan vazgeçebiliyor.
Otopark işletmecileri, araçların sorumluluğunu taşımaktan ve yer darlığından şikayetçi.
Yasal düzenleme ve çözüm çağrısı
İşletmeciler, yıllardır bekleyen araçların Milli Emlak aracılığıyla tasfiye edilmesi veya sahiplerine teslim süreçlerinin hızlandırılması gerektiğini belirtiyor. Şehmuz Günaytan, araçların çürüdüğünü ve bu süreçte ciddi bir mesuliyet altında kaldıklarını ifade ederek şu değerlendirmelerde bulundu: "Araçlar burada durdukça sanki çok para kazanıyoruz zannediliyor ancak durum öyle değil. Aksine araçlar çürüyor, alacağımız da heba oluyor. Vatandaş gelip aracını alacaksa, otopark ücretinde kolaylık sağlamaya hazırız. Yeter ki bu araçlar otoparktan çıksın."Günaytan, özellikle yakalamalı ve hacizli araçların satış süreçlerinin veya teslimatlarının 6 ay gibi makul sürelerle sınırlandırılması gerektiğini savundu. Süresiz bekleyişin hem otopark işletmecilerine hem de araç sahiplerine zarar verdiğini belirten işletmeciler, sürecin daha hızlı ve çözüm odaklı işletilmesi için yetkililerden adım bekliyor.