Yargıtay'dan Emeklilikte Hizmet Birleştirme Kararı
Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, farklı kurumlarda çalışanları ilgilendiren önemli bir karara imza atarak SGK'nın hizmet birleştirme dayatmasını sonlandırdı.

Emeklilik Sürecinde Yeni Dönem
Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, farklı sosyal güvenlik statülerinde çalışmış milyonlarca vatandaşı doğrudan ilgilendiren emsal nitelikte bir karara vardı. SGK Başuzmanı İsa Karakaş tarafından paylaşılan bilgilere göre, Sosyal Güvenlik Kurumu artık sigortalıları daha dezavantajlı olan hizmet birleştirme yöntemine zorlayamayacak.
Hizmet Birleştirme Dayatması Sona Erdi
Türkiye'de çalışma hayatı boyunca SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı gibi farklı statülerde prim ödeyen çalışanlar, emeklilik dönemlerinde hizmet birleştirme işlemiyle karşı karşıya kalıyordu. Mevcut uygulamada SGK, sigortalıların hak kaybına uğramasına neden olabilecek yöntemleri dayatabiliyordu. Yeni Yargıtay kararı ile birlikte bu uygulama hukuki bir engele takıldı.
- Sigortalılar artık daha avantajlı emeklilik koşullarından yararlanabilecek.
- SGK'nın hizmet birleştirme konusunda tek taraflı dayatması iptal edildi.
- Farklı statülerde prim ödeyen çalışanların emeklilik hesaplamalarında hak kaybı önlenmiş oldu.
Bu karar, çalışma hayatı boyunca birden fazla sosyal güvenlik kurumuna prim ödemiş olan vatandaşlar için emeklilik planlamasında yeni bir dönemin kapısını aralıyor. Kararın detaylarının, özellikle emeklilik başvurusu aşamasında olan sigortalılar için büyük bir kolaylık sağlaması bekleniyor.



