Türkiye Yeni Haftada Kavurucu Sıcakların Etkisine Giriyor: Termometreler 40 Dereceyi Gösterecek
Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nden yapılan son değerlendirmelere göre, Türkiye yeni haftada sıcak hava dalgasının etkisi altına girecek. Özellikle Ege ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde sıcaklıkların 40 derece ve üzerine çıkması bekleniyor.

Meteoroloji Genel Müdürlüğü (MGM), önümüzdeki hafta Türkiye'nin kavurucu sıcak hava dalgasının etkisi altına gireceği uyarısında bulundu. Yapılan son değerlendirmelere göre, bazı bölgelerde termometrelerin 40 dereceyi aşması öngörülüyor.
Sıcak Hava Dalgasının Türkiye'ye Girişi
MGM'nin yayımladığı 5 günlük hava durumu tahmin haritası, ülkenin genelinde artacak sıcaklıklara işaret ediyor. Yurdun kuzey ve doğu kesimlerinin parçalı bulutlu geçmesi beklenirken, Doğu Karadeniz kıyıları, Samsun'un doğusu, Ordu çevreleri ile Van ve Hakkari'nin doğusunda yerel sağanak ve gök gürültülü sağanak yağışlar görülecek. Diğer bölgelerde ise az bulutlu ve açık bir hava hakim olacak.
Hava sıcaklıklarının, yurdun kuzeydoğu ve doğu kesimlerinde mevsim normalleri civarında seyretmesi beklenirken, ülkenin diğer bölgelerinde mevsim normallerinin 2 ila 5 derece üzerinde olması tahmin ediliyor.
Bölgesel Sıcaklık Tahminleri
Özellikle Ege Bölgesi'nde bazı merkezlerde gündüz sıcaklıklarının 40 dereceye kadar ulaşması bekleniyor. Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde ise birçok noktada termometrelerin 40 ila 42 derece aralığını göstermesi öngörülüyor. Bu durum, bölge halkını aşırı sıcaklara karşı dikkatli olmaya yönlendiriyor.
Büyük şehirlerde beklenen sıcaklıklar ise şöyle:
- İstanbul: 30°C (Az bulutlu ve açık)
- İzmir: 37°C (Az bulutlu ve açık)
- Antalya: 38°C (Az bulutlu ve açık)
- Ankara: 29°C (Az bulutlu ve açık)
- Bursa: 32°C (Az bulutlu ve açık)
- Adana: 37°C (Az bulutlu ve açık)
- Denizli: 36°C (Az bulutlu ve açık)
- Gaziantep: 35°C (Az bulutlu ve açık)
Ülkenin kuzeydoğu kesimlerinde ise daha serin bir hava hakim olacak. Örneğin, Rize'de 27°C, Erzurum'da 24°C ve Kars'ta 21°C sıcaklık bekleniyor.
Yetkililer, artan sıcaklıklar nedeniyle özellikle yaşlıların, çocukların ve kronik rahatsızlığı olanların günün en sıcak saatlerinde dışarıda kalmamaları, bol sıvı tüketmeleri ve güneşten korunmaları konusunda uyarıyor.


