Son Dakika

Türkiye ve Suudi Arabistan Arasında Ticareti Kolaylaştıran Ortak Eylem Planı İmzalandı

Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak'ın katıldığı Brüksel'deki Dünya Gümrük Örgütü toplantısında, Türkiye ve Suudi Arabistan arasında ticaretin kolaylaştırılması ve bürokrasinin azaltılması amacıyla Ortak Eylem Planı imzalandı.

Derya L.1 dakika okuma0 görüntülenme
Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak ve Suudi Arabistan Gümrük İdaresi Başkanı Suhail Abnami'nin anlaşma sonrası tokalaşması.
Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak ve Suudi Arabistan Gümrük İdaresi Başkanı Suhail Abnami'nin anlaşma sonrası tokalaşması.
Paylaş:

Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak'ın katılımıyla Brüksel'de düzenlenen Dünya Gümrük Örgütü (DGÖ) Konseyi toplantısında, Türkiye ile Suudi Arabistan arasında ticareti kolaylaştırmaya yönelik önemli bir adım atıldı. İki ülke arasında imzalanan Ortak Eylem Planı, kara yolu transit koridorlarının geliştirilmesini ve bürokratik süreçlerin hızlandırılmasını hedefliyor.

Gümrüklerde Yapay Zeka ve Güvenli Tedarik Zincirleri Tartışıldı

Brüksel'de gerçekleştirilen DGÖ Konseyinin 147. ve 148. Dönem Oturumları, 187 üye ülkenin gümrük idaresi başkanları ile uluslararası kuruluşların üst düzey temsilcilerini bir araya getirdi. Toplantıda, küresel ticaretin geleceği, veri odaklı gümrük yönetimi, yapay zeka uygulamaları, e-ticaretin gelişimi ve güvenli tedarik zincirlerinin oluşturulması gibi güncel ve kritik konular masaya yatırıldı. Örgütün çalışmaları da üye ülkelerin görüşlerine sunularak ortak kararlar alınması hedeflendi.

Kara Yolu Transit Koridorları İçin Yeni Dönem

Toplantı kapsamında Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak, Suudi Arabistan Zekat, Vergi ve Gümrük İdaresi Başkanı Suhail Abnami ile bir araya geldi. Görüşmede, Türkiye'den Suudi Arabistan'a açılan kara yolu transit koridorlarının daha etkin hale getirilmesi, tır taşımacılığının kolaylaştırılması ve bölgesel ticaretin geliştirilmesi konularında fikir alışverişinde bulunuldu. Bu görüşmelerin ardından, iki ülke arasındaki yetkilendirilmiş yükümlü programlarının karşılıklı olarak tanınmasını hızlandıracak Ortak Eylem Planı imzalandı. Bu planın, mevcut bürokratik engelleri azaltarak ticaret hacmini artırması bekleniyor.

Bakan Yardımcısı Uçarmak, toplantı marjında ayrıca Azerbaycan, Bulgaristan, Macaristan, Özbekistan, Kazakistan, Maldivler, Suriye, Gürcistan, Kosova, Kırgızistan ve İran gibi ülkelerin gümrük idarelerinden mevkidaşlarıyla da ikili görüşmeler gerçekleştirerek iş birliği olanaklarını değerlendirdi.

Paylaş: