Türkiye-AB Karma İstişare Komitesi 43. Toplantısı Ankara'da başladı
Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki ilişkilerin ele alındığı Karma İstişare Komitesi 43'üncü Toplantısı, Ankara'da iki gün sürecek oturumlarla başladı.

Türkiye ile Avrupa Birliği (AB) arasındaki iş birliğini geliştirmek ve mevcut süreçleri değerlendirmek amacıyla düzenlenen Türkiye-AB Karma İstişare Komitesi 43'üncü Toplantısı Ankara'da başladı. İki gün boyunca devam edecek olan toplantılarda taraflar bir araya gelerek gündemdeki konuları masaya yatırıyor.
Toplantının Gündemi ve Beklentiler
Ankara'da gerçekleştirilen bu toplantı, Türkiye ve AB arasındaki sivil toplum diyaloğunu güçlendirmeyi ve ortak çalışma alanlarını verimli hale getirmeyi hedefliyor. Komite üyeleri, iki tarafı da ilgilendiren ekonomik, sosyal ve bölgesel meseleler üzerinde görüş alışverişinde bulunuyor.
Karma İstişare Komitesi Hakkında
Türkiye-AB Karma İstişare Komitesi, taraflar arasındaki ilişkilerin sağlıklı bir zeminde yürütülmesi için oluşturulan önemli bir diyalog mekanizmasıdır. Toplantıların temel amaçları arasında şunlar yer alıyor:
- İki taraf arasındaki sosyal ve ekonomik iş birliğinin artırılması.
- Sivil toplum kuruluşlarının karar alma süreçlerine katılımının desteklenmesi.
- AB üyelik sürecindeki teknik ve hukuki başlıkların istişare edilmesi.
Toplantının ikinci gününde yapılacak oturumların ardından sürecin genel bir değerlendirmesinin yapılması bekleniyor.


