Türkiye 4,5G teknolojisinde yerlilik hedefini aştı
Türkiye, 4,5G teknolojisindeki yerlilik oranını yüzde 51 seviyesine taşıyarak belirlenen hedeflerin üzerine çıktı. Şimdi ise gözler 5G altyapısına çevrildi.

4,5G teknolojisinde yerlilik oranı yüzde 51 oldu
Türkiye, 1 Nisan 2016 tarihinde geçiş yaptığı 4,5G mobil haberleşme teknolojisinde yerli üretim oranını artırma çalışmalarında başarı sağladı. Yapılan son değerlendirmelere göre, yerlilik oranı yüzde 51 seviyesine ulaştı. Bu oran, başlangıçta yüzde 45 olarak belirlenen hedefin üzerine çıkıldığını gösteriyor.
Sırada 5G teknolojisi ve yeni hedefler var
4,5G altyapısında elde edilen bu deneyim, Türkiye'nin yeni nesil haberleşme teknolojisi olan 5G'ye geçiş sürecinde temel oluşturuyor. Yetkililer, 5G teknolojisi için de iddialı bir yerlilik hedefi ortaya koydu. Buna göre:
- 5G teknolojisinde yerlilik oranının 3 yıl içerisinde yüzde 60 seviyesine çıkarılması planlanıyor.
- Yerli teknoloji kullanımı, haberleşme altyapısının dışa bağımlılığını azaltmayı hedefliyor.
Haberleşme sektöründe yerli ürün ve yazılım kullanımının artırılması, ağ güvenliği ve veri egemenliği açısından önem taşıyor. 4,5G ile başlayan bu yerlileşme süreci, 5G altyapısının kurulumuyla birlikte daha geniş bir kapsama alanına yayılacak.


