Son Dakika

Netanyahu'dan Lübnan Açıklaması: Ateşkese Rağmen Hareket Özgürlüğümüz Var

İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, İran ve ABD arasındaki müzakereler sonucu Lübnan'da ateşkesi izleme mekanizması kurulması kararına rağmen, İsrail askerlerinin Lübnan'ın güneyinde tam hareket özgürlüğüne sahip olduğunu belirtti.

Nazlı F.1 dakika okuma0 görüntülenme
İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu konuşma yaparken
İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu konuşma yaparken
Paylaş:

İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, İsrail ordusuna yönelik talimatlarının değişmediğini belirterek, Lübnan'ın güneyindeki İsrail askerlerinin tam hareket özgürlüğüne sahip olduğunu savundu. Bu açıklama, İran ve ABD arasında Lübnan'da ateşkesi izlemek üzere yeni bir mekanizma kurulması kararının alındığı bir dönemde geldi.

Netanyahu, İsrail ordusunun bu konuda herhangi bir kısıtlaması olmadığını ve işgal altındaki Lübnan topraklarında kalmaya devam edeceklerini iddia etti. Başbakanlık Ofisi tarafından yayımlanan görüntülü açıklamada, Netanyahu bu konudaki ısrarını yineledi.

İran ve ABD Arasında İsviçre'de Ateşkes Görüşmeleri

İran ve ABD temsilcileri, Katar ve Pakistan'ın arabuluculuğunda İsviçre'de bir araya gelerek önemli bir mutabakat zaptı üzerinde görüşmeler gerçekleştirdi. 21 Haziran'da tamamlanan ilk tur müzakerelerde, 14 maddelik mutabakat zaptının teknik detayları ele alındı.

Arabulucu ülkelerin dışişleri bakanlıklarından yapılan ortak açıklamada, tarafların mutabakat zaptı çerçevesinde siyasi yönleri denetleyecek üst düzey bir komite kurulması konusunda anlaştığı duyuruldu. Bu komite, ateşkes sürecinin siyasi boyutunu yönetecek.

Tarafların, 60 gün içinde nihai bir anlaşmaya ulaşmayı hedefleyen bir yol haritası üzerinde uzlaştığı da belirtildi. Bu takvim, bölgedeki gerilimin azaltılmasına yönelik adımların hızlandırılması amacını taşıyor.

Lübnan Ateşkesi İçin Yeni Mekanizma Kuruluyor

İranlı yetkililer, Lübnan'daki çatışmaların sonlandırılmasına yönelik görüşmelerde ilerleme kaydedildiğini bildirdi. Bu kapsamda, Lübnan'da bir ateşkesi izlemek üzere yeni bir mekanizma kurulacağı ve İran'ın bu mekanizmada temsil edileceği ifade edildi. Bu adım, bölgedeki istikrarın sağlanması ve çatışmaların durdurulması için kritik bir öneme sahip.

İran ve ABD heyetlerinin teknik düzeydeki görüşmeleri sürdürmesi planlanıyor. Bu görüşmeler, varılan mutabakatın hayata geçirilmesi ve olası sorunların çözümü açısından büyük önem taşıyor.

Paylaş: