Son Dakika

MV Hondius gemisindeki hantavirüs salgınında sona gelindi

Dünya Sağlık Örgütü, MV Hondius yolcu gemisinde görülen hantavirüs salgınının kontrol altına alındığını ve vaka sayısının sabitlendiğini duyurdu.

Tolga V.1 dakika okuma0 görüntülenme
Dünya Sağlık Örgütü Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus
Dünya Sağlık Örgütü Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus
Paylaş:

Salgında vaka sayısı sabitlendi

Dünya Sağlık Örgütü Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, MV Hondius isimli yolcu gemisinde yaşanan hantavirüs salgınına ilişkin güncel verileri paylaştı. Yapılan açıklamada, toplam vaka sayısının 3 ölüm dahil olmak üzere 13 seviyesinde sabit kaldığı ve yeni bir vaka artışı yaşanmadığı belirtildi. Ghebreyesus, salgının sona ermek üzere olduğunu ifade etti.

Gemi kaptanı ve mürettebatın büyük bir kısmının karantina sürecini tamamladığı bilgisini veren Ghebreyesus, salgının yayılmasını önlemek amacıyla geniş kapsamlı bir takip sürecinin yürütüldüğünü açıkladı. Bu kapsamda, 33 farklı ülke ve bölgede tespit edilen 600'den fazla temaslı kişi mercek altına alındı. Yetkililer, temaslıların yüzde 80'inden fazlasının 42 günlük takip sürecini sorunsuz şekilde tamamladığını kaydetti.

Uluslararası iş birliği süreci yönetti

Hantavirüs salgınıyla mücadele sürecinde yürütülen operasyonel çalışmalar, uluslararası düzeyde iş birliğiyle desteklendi. Ghebreyesus, salgına müdahale aşamasındaki katkılarından dolayı şu ülkelere teşekkür etti:

  • İspanya
  • Hollanda
  • Yeşil Burun Adaları
  • Güney Afrika
  • İngiltere

Ayrıca gemi kaptanı Jan Dobrogowski ve mürettebatın, yolcuların güvenliğini sağlama konusundaki liderlikleri vurgulandı. Söz konusu süreç, salgının yayılımının durdurulmasında kritik bir rol oynadı.

Paylaş: