42 yıl süren bağımlılıktan kurtuldu: 58 yaşındaki Muharrem Özkaya'nın yaşam mücadelesi
14 yaşında başladığı uyuşturucu bağımlılığıyla 42 yıl mücadele eden Muharrem Özkaya, 56 yaşında girdiği rehabilitasyon süreciyle hayata yeniden tutundu.

Sakarya'da başlayan ve yurt dışında devam eden 42 yıllık uyuşturucu bağımlılığı süreci, 58 yaşındaki Muharrem Özkaya için yeni bir döneme girdi. Genç yaşta tanıştığı uyuşturucu nedeniyle cezaevi, sınır dışı edilme ve aile özlemi gibi zorlu süreçlerden geçen Özkaya, 56 yaşında girdiği rehabilitasyon programıyla bu bağımlılıktan kurtulmayı başardı.
Liman Ayık Yaşam Derneği ile gelen değişim
Uzun yıllar uyuşturucu madde kullanımının yarattığı fiziksel ve psikolojik yıkımla mücadele eden Özkaya, yaşamını geri kazanma umudunun tükendiği bir noktada 2024 yılında Liman Ayık Yaşam Derneği ile tanıştı. Dernek tarafından uygulanan ilaçsız ve ücretsiz rehabilitasyon programına dahil olan Özkaya, bu süreçte hayatının tamamen değiştiğini ifade etti. Özkaya, yaşadığı süreci şu sözlerle aktardı:
- Bağımlılıktan kurtulma ümidini kaybettiği dönemde destek aldı.
- İlaçsız ve ücretsiz programla iki yıl içinde temiz bir yaşama kavuştu.
- Hayatını geri kazanmak için kararlı bir irade sergiledi.
Bağımlılıkla mücadelede yeni bir nefer
İstanbul'da yaşamını sürdüren ve iki yıldır madde kullanmayan Muharrem Özkaya'nın gelişimini değerlendiren Psikolog Ahmet Kaş, rehabilitasyon sürecindeki başarının Özkaya'nın azminden kaynaklandığını belirtti. Kaş, bağımlılıkla mücadelenin çağın önemli sorunlarından biri olduğunu vurgulayarak, Özkaya'nın şu an dernek bünyesinde diğer bağımlıların iyileşme sürecine destek verdiğini söyledi.
Kendi yaşadığı ağır deneyimlerin ardından gençlere ve çocuklara örnek olmaya çalışan Özkaya, uyuşturucu kullanımının sonunun ölüm olduğunu vurgulayarak, bir kişinin dahi bu bataklıktan kurtulmasına yardımcı olmanın kendisi için en büyük kazanç olduğunu ifade etti.



