Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nden sıcak hava uyarısı
Avrupa'da etkili olan aşırı sıcakların ardından Türkiye genelinde de hava sıcaklıkları mevsim normallerinin üzerine çıkmaya başladı. Meteoroloji kritik uyarı yaptı.

Sıcaklıklar 35 dereceyi aşıyor
Avrupa kıtasında etkisini gösteren ve ejderha sıcakları olarak adlandırılan aşırı sıcak hava dalgası, Türkiye genelinde de etkisini hissettirmeye başladı. Meteoroloji Genel Müdürlüğü tarafından paylaşılan güncel hava durumu raporuna göre, yurdun pek çok bölgesinde termometreler 35 derecenin üzerine çıkıyor. Artan hava sıcaklıkları nedeniyle vatandaşların dikkatli olması gerektiği vurgulanıyor.
Meteoroloji'den kritik uyarı
Hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerinde seyretmesi, Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nü harekete geçirdi. Kurum tarafından İstanbul dahil birçok il için yapılan değerlendirmelerde, sıcaklıkların sağlık üzerindeki etkilerine karşı tedbirli olunması gerektiği belirtiliyor. Uzmanlar, özellikle öğle saatlerinde doğrudan güneşe maruz kalınmaması konusunda uyarıyor.
- Sıcaklıklar 35 derecenin üzerine çıktı.
- İstanbul ve çevresinde hissedilir artış yaşanıyor.
- Vatandaşların günün en sıcak saatlerinde dikkatli olması bekleniyor.
Sıcak hava dalgasının etkisiyle birlikte nem oranının da bazı bölgelerde artış göstermesi, hissedilen sıcaklığın daha yüksek seviyelere çıkmasına neden oluyor. Meteoroloji, güncel hava tahmin raporlarını takip etmenin ve resmi makamların uyarılarını dikkate almanın hayati önem taşıdığını belirtiyor.

