Kütahya'da okul etkinliğinde zehirlenme şüphesi: 114 kişi hastaneye kaldırıldı
Kütahya'daki bir okulda düzenlenen etkinlikte dağıtılan tavuklu pilav sonrası 114 kişi zehirlenme şüphesiyle hastanelere başvurdu.

Kütahya Meydan Mahallesi'nde bulunan Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu'nda düzenlenen bir etkinlik sırasında gıda zehirlenmesi şüphesiyle çok sayıda kişi rahatsızlandı. Okul yönetimi tarafından öğrenci ve davetlilere ikram edilen tavuklu pilav sonrası başlayan şikayetler, kısa sürede geniş bir kitleyi etkiledi.
Okul etkinliğinde gıda zehirlenmesi vakası
Etkinliğin ardından rahatsızlık hissederek fenalaşan katılımcılar, kendi imkanlarıyla veya ambulanslar aracılığıyla Kütahya Şehir Hastanesi başta olmak üzere çevre sağlık kuruluşlarına sevk edildi. Sağlık ekiplerinin ilk müdahalesi ve yapılan tetkikler sonucunda, rahatsızlananların toplam sayısının 96'sı öğrenci ve 18'i yetişkin olmak üzere 114'e ulaştığı tespit edildi.
Tedavi süreci ve hastaların durumu
Hastanelerde kontrol altına alınan vatandaşların büyük çoğunluğu, gerekli tıbbi müdahalelerin ardından sağlıklarına kavuştu. Tedavi sürecine ilişkin edinilen son bilgilere göre:
- Toplam 114 hastadan 113'ü taburcu edildi.
- Hastaneye başvuranlardan 1 kişinin ise müşahede altında tutulmaya devam ettiği ve kontrollerinin sürdüğü belirtildi.
Yetkililer, okulda ikram edilen yemekten alınan numunelerin incelenmesiyle olayın kesin nedeninin belirlenmesi için çalışmalarını sürdürüyor.


