Kenya Sağlık Bakanı Aden Duale'den mahkeme kararına ilişkin özür
Kenya Sağlık Bakanı Aden Duale, Ebola karantina tesisiyle ilgili mahkeme kararını ihlal ettiği gerekçesiyle yargıdan özür diledi.

Ebola karantina tesisi krizi
Kenya Sağlık Bakanı Aden Duale, ülkede ABD vatandaşları için kurulması planlanan Ebola karantina tesisine yönelik hukuki süreçte mahkeme kararını ihlal ettiği gerekçesiyle yargı makamından özür diledi. Bakan Duale, mahkemeye sunduğu savunmada, karara aykırı hareket etme gibi bir kastının bulunmadığını ifade etti.
Hukukun üstünlüğü vurgusu
Bakan Duale, yaşanan durumun ardından yaptığı açıklamada, Kenya hükümetinin hukukun üstünlüğü ilkesine bağlı olduğunu hatırlattı. Mahkeme tarafından verilen durdurma kararına riayet ettiklerini belirten Duale, sürece dair sorumluluk üstlendiğini kaydetti.
- Bakan Duale, mahkeme kararını ihlal etme kastı olmadığını savundu.
- Söz konusu süreç, Ebola ile mücadele kapsamında planlanan karantina tesisini kapsıyor.
- Duale, hukukun üstünlüğü ilkesine olan bağlılıklarını yineledi.
Kenya'da sağlık politikaları ve uluslararası sağlık iş birlikleri kapsamında gündeme gelen bu tesis, mahkemenin verdiği durdurma kararıyla birlikte hukuki bir tartışmanın merkezine yerleşmişti. Bakanın mahkemeye sunduğu özür beyanı, hükümetin yargı kararlarına olan yaklaşımını netleştirmesi açısından önem taşıyor.


