İzmir'de Yaşlı Bakımevi Ölüm Davasında Cezanın Gerekçesi Açıklandı
İzmir'de bir bakımevinde banyo sonrası vücudunda kızarıklıklar oluşan ve hastanede hayatını kaybeden Fatma Uraz'ın davasında, sanık doktor Naciye S.'ye verilen taksirle ölüme neden olma suçundan verilen cezanın gerekçesi açıklandı.

İzmir'de, yaşlı bakımevinde banyo yaptırıldıktan sonra vücudunda oluşan yanıklar nedeniyle kaldırıldığı hastanede hayatını kaybeden 86 yaşındaki Fatma Uraz'ın ölümüne ilişkin davada, sanık doktor Naciye S.'ye verilen cezanın gerekçesi mahkeme tarafından açıklandı. Davada, sanık doktor hakkında 'Taksirle ölüme neden olma' suçundan hüküm kurulmuştu.
Bakımevinde Yaşanan Olay ve Sonrası
Olay, İzmir'de bir yaşlı bakım merkezinde meydana geldi. Fatma Uraz'a (86) banyo yaptırıldığı sırada vücudunda ciddi kızarıklıklar oluştu. Durumun ciddiyeti üzerine Uraz, derhal hastaneye kaldırıldı. Ancak yapılan tüm müdahalelere rağmen Fatma Uraz, hastanede yaşamını yitirdi. Uraz'ın ölümü üzerine ailesi savcılığa suç duyurusunda bulundu ve olayla ilgili soruşturma başlatıldı.
Mahkemenin Kararı ve Cezanın Gerekçesi
Soruşturma sonucunda hazırlanan iddianamede, sanık doktor Naciye S. hakkında 'Taksirle ölüme neden olma' suçundan dava açıldı. Yargılama süreci sonunda mahkeme, sanık doktor Naciye S.'yi üzerine atılı suçtan suçlu bularak cezalandırdı. Mahkemenin kararında, sanık doktorun üzerine atılı suçu işlediği yönünde kesin ve inandırıcı delillerin bulunduğu belirtildi. Cezanın gerekçesi açıklanırken, sanığın eylemlerinin bir bütün halinde değerlendirildiği ve bu eylemlerin sonucunda Fatma Uraz'ın ölümünün gerçekleştiği vurgulandı. Mahkeme, verilen cezanın adalet duygusunu tatmin edici nitelikte olduğunu ifade etti.



