Son Dakika

İstanbul'da Asırlık Aşure Geleneği İnsan ve İrfan Vakfı Tarafından Sürdürüldü

İstanbul'un fethinin ardından başlayan ve Hazret-i Hüseyin Efendimiz ile Kerbelâ şehitlerinin anısını yaşatmak amacıyla sürdürülen aşure kaynatma geleneği, İnsan ve İrfan Vakfı tarafından geleneksel usullere uygun olarak devam ettirildi.

Yusuf C.2 dakika okuma0 görüntülenme
İstanbul'daki Sünbül Efendi Tekkesi'nde aşure kaynatılırken çekilmiş bir fotoğraf.
İstanbul'daki Sünbül Efendi Tekkesi'nde aşure kaynatılırken çekilmiş bir fotoğraf.
Paylaş:

İstanbul'un fethinden sonra Hazret-i Hüseyin Efendimiz ve Kerbelâ şehitlerinin aziz hatırasını yaşatmak amacıyla başlatılan aşure kaynatma geleneği, İnsan ve İrfan Vakfı tarafından aslına uygun şekilde sürdürülüyor. Bu yıl 13. kez gerçekleştirilen etkinlikte, Kur'an-ı Kerim tilaveti, mersiyeler, zikirler ve şifa ayetleri eşliğinde tonlarca aşure pişirilerek misafirlere ikram edildi.

Etkinliğe, İnsan ve İrfan Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı M. Fatih Çıtlak, Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Can, vakıf gönüllüleri ve Türkiye'nin çeşitli bölgelerinden gelen vatandaşlar katıldı. Sünbül Efendi Tekkesi'nin İstanbul'un fethinden sonra sur içindeki ilk tekke olma özelliğini taşıdığına dikkat çekildi.

Asırlık Geleneğin Tarihsel Arka Planı

İnsan ve İrfan Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı M. Fatih Çıtlak, etkinlikte yaptığı konuşmada Muharrem ayının İslam medeniyetindeki önemine ve Kerbelâ hadisesinin taşıdığı derin manaya vurgu yaptı. İstanbul'un tarih boyunca hüznü, matem, kardeşlik ve adaleti temsil eden bir medeniyet merkezi olduğunu belirten Çıtlak, Kerbelâ'nın İslam dünyasında unutulmaz bir hüzün ve ibret vesilesi olduğunu ifade etti. Çıtlak, Muharrem ayının insanlığın hukuku ve can güvenliğine verdiği önemi hatırlatan müstesna bir zaman dilimi olduğunu ancak Hazret-i Hüseyin Efendimizin şehadetinin bu ayı İslam medeniyetinde unutulmayacak bir matem ve tefekkür mevsimine dönüştürdüğünü söyledi. İstanbul'daki bu merkez aracılığıyla Kerbelâ ve Ehl-i Beyt sevgisinin nesilden nesile aktarıldığını ve bu muhabbet etrafında bir ahlak ve irfan ikliminin inşa edildiğini belirtti.

Muharrem Ayının Günümüze Mesajları

Yaklaşık 95 yıllık bir aranın ardından yeniden ihya edilen aşure geleneğinin bu yıl 13. kez düzenlendiğini belirten Çıtlak, hazırlık sürecinde vakıf gönüllülerinin büyük bir gayret ve özveriyle çalıştığını kaydetti. Muharrem ayının günümüz insanına verdiği mesajlara da değinen Çıtlak, zulümlerin yaşandığı bir dönemde bu ayın önemli hakikatleri hatırlattığını vurguladı. Çıtlak, şunları söyledi:

  • Her şeye rağmen adaletten ayrılmamalıyız.
  • Hak ve hukuku gözetmeliyiz.
  • İnsanları bir arada tutan muhabbet bağlarını muhafaza etmeliyiz.
  • Bu değerleri geçici gündemlere ve yapay ilişkilere feda edersek, kaybettiğimiz muhabbet iklimini yeniden tesis etmekte zorlanabiliriz.

Etkinlik sonunda, dualar eşliğinde kaynatılan 7 bin kişilik aşure, misafirlere ikram edildi. İnsan ve İrfan Vakfı yetkilileri, bu köklü geleneğin bir parçası olmaktan duydukları memnuniyeti dile getirerek, Muharrem ayının birlik, kardeşlik, adalet ve muhabbet duygularının güçlenmesine vesile olması temennisinde bulundu.

Paylaş: