İsrailli Bakan Ben-Gvir'den Filistinlilere yönelik yıkım açıklaması
İsrail Ulusal Güvenlik Bakanı Itamar Ben-Gvir, son bir yıl içerisinde Filistinlilere ait 5 bin 700 evi yıktığını belirterek yıkımların devam edeceğini açıkladı.

Ben-Gvir yıkım sayılarını açıkladı
İsrail Ulusal Güvenlik Bakanı Itamar Ben-Gvir, Tel Aviv'de gerçekleştirilen Yerel Yönetim Merkezi Konferansı'nda yaptığı konuşmada Filistinlilere ait konutlara yönelik yıkım faaliyetlerine ilişkin verileri paylaştı. İşgal altındaki Batı Şeria'da bulunan Filistinli yerleşimlerini hedef alan Ben-Gvir, son bir yıl içerisinde toplam 5 bin 700 evi yıktıklarını duyurdu.
Konuşmasında yıkım politikalarını savunan Ben-Gvir, söz konusu yapıların yasa dışı olduğunu iddia ederek kanunların uygulanması gerektiğini belirtti. Bedevi topluluklara yönelik baskıcı politikaların sürdürüleceğini ifade eden Bakan, yıkımların devam edeceği mesajını verdi.
Bölgedeki zorunlu göç ve insan hakları raporları
İsrail'in bölgedeki uygulamaları, uluslararası kuruluşların ve Filistinli kurumların raporlarına da yansıyor. Filistin Bağımsız İnsan Hakları Komisyonu tarafından 18 Haziran'da paylaşılan verilere göre, 2023 yılının sonundan itibaren İsrail'in kısıtlamaları ve yerleşim politikaları nedeniyle 50 Filistinli topluluk yerinden edilmek zorunda kaldı.
- Filistin Merkezi İstatistik Kurumu, bölgedeki toplulukların sistematik dışlanma ve temel hizmetlerden mahrum bırakılma tehdidi altında olduğunu vurguladı.
- Uluslararası Af Örgütü, 10 Haziran tarihli raporunda İsrail hükümetinin bedevi ve hayvancılıkla geçinen topluluklara yönelik toprak gaspı politikalarını hızlandırdığını kaydetti.
- Ekim 2023 itibarıyla Gazze Şeridi'ne yönelik saldırıların başlamasının ardından Batı Şeria ve Doğu Kudüs'te Filistinlilere yönelik baskın, gözaltı ve saldırı oranlarında belirgin bir artış görüldü.
Filistinli yetkililer ve uluslararası insan hakları örgütleri, bu uygulamaların bölgedeki Filistin varlığını hedef alan sistematik bir baskı süreci olduğunu savunuyor.


