Son Dakika

2026 FIFA Dünya Kupası'nda İran ve Mısır berabere kaldı: Taremi'den FIFA'ya tepki

2026 FIFA Dünya Kupası G Grubu'nda İran ve Mısır 1-1 berabere kaldı. Mısır tur atlarken, İranlı yıldız Mehdi Taremi organizasyonel sorunlar nedeniyle FIFA'yı sert dille eleştirdi.

Murat E.1 dakika okuma0 görüntülenme
Mehdi Taremi 2026 Dünya Kupası maçı sonrası açıklama yaparken
Mehdi Taremi 2026 Dünya Kupası maçı sonrası açıklama yaparken
Paylaş:

İran ve Mısır 1-1 berabere kaldı

2026 FIFA Dünya Kupası G Grubu üçüncü ve son hafta mücadelesinde İran ile Mısır karşı karşıya geldi. Karşılaşma 1-1 eşitlikle sona erdi. Bu sonucun ardından Mısır puanını yükselterek son 32 turuna kalmayı başardı. Üç maçını da beraberlikle tamamlayan ve grubu 3 puanla üçüncü sırada bitiren İran ise gözünü diğer gruplardan gelecek sonuçlara çevirdi. Asya temsilcisi, en iyi üçüncüler arasına girmeyi başarırsa bir üst turda İsviçre ile eşleşecek.

Tarihi bir başarı

İran Milli Takımı, tarihinde yedinci kez yer aldığı Dünya Kupası'nda grup aşamasını geçememe serisini bu turnuvada kırma arayışında. Daha önce katıldığı tüm turnuvalarda grup aşamasında elenen İran, bu yıl grubu üçüncü sırada tamamlayarak Dünya Kupası tarihindeki en iyi derecesine ulaştı. Teknik direktör Amir Ghalenoei yönetimindeki takım, elenme ihtimaline rağmen gösterdiği performansla dikkat çekti.

Mehdi Taremi'den FIFA'ya sert eleştiriler

Maçın ardından açıklamalarda bulunan İranlı yıldız oyuncu Mehdi Taremi, 2026 FIFA Dünya Kupası'ndaki lojistik ve organizasyonel aksaklıklara yönelik tepkisini dile getirdi. Turnuvanın profesyonel standartlardan uzak olduğunu belirten Taremi, FIFA yönetiminin yaşanan sorunları çözme konusunda yetersiz kaldığını savundu. Taremi'nin dile getirdiği temel sorunlar şunlar:

  • Lojistik ekibinin vize sorunları nedeniyle takıma eşlik edememesi.
  • Sürekli olarak Tijuana şehrine seyahat etmek zorunda kalmanın getirdiği fiziksel ve mental yorgunluk.
  • FIFA Başkanı Gianni Infantino'nun turnuva başında verdiği sözlerin tutulmaması.

Taremi, FIFA Başkanı Infantino'nun turnuvanın ilk maçında soyunma odasına gelerek yaşananlara dair 'Bu sadece bir başlangıç' dediğini ancak grup aşaması sona ermesine rağmen sorunların devam ettiğini ifade etti. Meksika halkına olan sevgisini belirten Taremi, profesyonel bir turnuva için mevcut lojistik koşulların adil olmadığını vurgulayarak, FIFA'nın sorumluluk alması gerektiğini tekrarladı.

Paylaş: