Son Dakika

İran'dan Hürmüz Boğazı Açıklaması: Yönetim Bizde Olacak

İran Meclis Başkanı Galibaf, ABD ile yapılan müzakereler sonrası Hürmüz Boğazı'nın işlerliğine dair açıklamalarda bulundu. Boğazın uluslararası trafiğe açık olacağını ancak yönetiminin İran'da kalacağını belirtti.

Pınar Z.1 dakika okuma0 görüntülenme
İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Galibaf, Hürmüz Boğazı hakkında açıklama yapıyor.
İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Galibaf, Hürmüz Boğazı hakkında açıklama yapıyor.
Paylaş:

İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Galibaf, ABD ile İsviçre'de gerçekleştirilen müzakerelerin ardından önemli açıklamalarda bulundu. Gazetecilere konuşan Galibaf, Hürmüz Boğazı'nın uluslararası deniz trafiğine açık olmasından yana olduklarını ifade etti. Galibaf, "Umarım boğazı geçişler açısından yeniden işlevsel hale getirebilir ve bölgesel ve küresel ekonomiye yeniden refah kazandırabiliriz." dedi.

Hürmüz Boğazı'nda Yönetim Tartışması

Galibaf, konuşmasında Hürmüz Boğazı'nın yönetiminin savaş öncesi duruma dönmeyeceğini vurgulayarak, İran'ın boğaz üzerindeki kontrolünü sürdüreceğini belirtti. "Elbette uluslararası düzenlemelere uyulacak, ancak Hürmüz Boğazı'nı İran yönetecek." diyen Galibaf, boğazın yönetiminin İran'da kalacağının altını çizdi.

Hürmüz Boğazı'nın Önemi

Hürmüz Boğazı, Basra Körfezi ile Umman Denizi'ni birbirine bağlayan stratejik bir su yoludur. Dünya petrol ticaretinin önemli bir bölümünün geçtiği boğaz, küresel ekonomi için büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle boğazdaki hareketlilik ve yönetim şekli, uluslararası ilişkiler ve ekonomi üzerinde doğrudan etkilere sahiptir.

Paylaş: