Son Dakika

Hürmüz Boğazı'ndaki Türk Gemileri İçin Güvenli Geçiş Süreci

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Basra Körfezi'ndeki Türk sahipli gemilerin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını duyurdu.

Zeynep A.1 dakika okuma0 görüntülenme
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu
Paylaş:

Türk Gemilerinin Hürmüz Boğazı'ndaki Güvenli Seyri

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Basra Körfezi'nde bulunan Türk sahipli Yasa Moon ve Nejat isimli gemilerin 21 Haziran tarihinde Hürmüz Boğazı'ndan güvenli bir şekilde geçiş yaptıklarını açıkladı. Bakanlık, bölgedeki deniz trafiğini ve Türk bayraklı veya Türk sahipli gemilerin güvenliğini yakından takip etmeye devam ediyor.

Bölgedeki Gemi ve Mürettebat Takibi

Bölgede yaşanan gerilimlerin ardından Türk denizcilik şirketlerine ait gemilerin güvenliğinin sağlanması amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında güncel veriler paylaşıldı. Yapılan açıklamada şu bilgiler yer aldı:

  • Savaşın başlangıcından bu yana toplam 11 Türk gemisi bölgeden güvenli şekilde ayrıldı.
  • Halen bölgede bulunan 7 gemi ve bu gemilerde görevli 177 mürettebatın durumu anlık olarak takip ediliyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, uluslararası sularda seyir halinde olan Türk sahipli gemilerin rotalarını ve güvenlik durumlarını ilgili birimler aracılığıyla izlemeyi sürdürüyor.

Paylaş: