Hizbullah Genel Sekreteri Naim Kasım'dan Mutabakat Zaptı açıklaması
Hizbullah Genel Sekreteri Naim Kasım, İran ve ABD arasında imzalanan mutabakat zaptını değerlendirerek, bunun ABD ve İsrail'in yenilgisini temsil ettiğini savundu.

Hizbullah Genel Sekreteri Naim Kasım, Aşure Günü dolayısıyla yaptığı konuşmada İran ile ABD arasında imzalanan mutabakat zaptına dair değerlendirmelerde bulundu. Kasım, söz konusu belgeyi ABD ve İsrail'in bölgedeki stratejik yenilgisinin resmi ilanı olarak nitelendirdi.
İsrail'in Lübnan'daki varlığına yönelik eleştirilerini sürdüren Kasım, İsrail'in bölgedeki faaliyetlerinin Hizbullah'ın varlığıyla ilişkilendirilemeyeceğini, temel amacın Lübnan'ı ilhak ve işgal olduğunu belirtti. İsrail'in Lübnan'dan şartsız ve tamamen çekilmesi gerektiğini vurgulayan Kasım, direnişin bu işgalin bir sonucu olduğunu ifade etti.
Mutabakat Zaptı ve Bölgesel Dengeler
İran ve ABD arasında imzalanan mutabakat zaptının bölgesel bir dönüm noktası olduğunu savunan Naim Kasım, şu ifadeleri öne çıkardı:
- İran'ın sergilediği tutumun bir direnç başarısı olduğu kaydedildi.
- İmzalanan metnin ABD ve İsrail'in yenilgisini belgelediği ileri sürüldü.
- İsrail-ABD eksenli projelerin bozulduğu ve yeni bir aşamaya geçildiği belirtildi.
Lübnan hükümetine de çağrıda bulunan Kasım, ülkenin egemenliğini koruma yönünde atılacak adımlarda hükümetin yanında yer alacaklarını belirtti. Hizbullah'ın mevcut stratejisini itidalli olarak tanımlayan Kasım, bunun bir zayıflık değil, zafere giden yolda bir dayanıklılık stratejisi olduğunu dile getirdi.
Litani Nehri ve Silahsızlanma Tartışmaları
Bölgedeki güvenlik tartışmalarına da değinen Kasım, özellikle Litani Nehri'nin kuzeyinde silahsızlanma taleplerine karşı olduklarını yineledi. Silah meselesinin ancak İsrail'in Lübnan topraklarından tamamen ve şartsız çekilmesinin ardından, Lübnan'ın iç gündeminde değerlendirilebilecek bir konu olduğunu ifade etti.