Genelkurmay Başkanı Bayraktaroğlu Mısır'da temaslarda bulunuyor
Genelkurmay Başkanı Orgeneral Selçuk Bayraktaroğlu, askeri iş birliğini güçlendirmek amacıyla Mısır'a resmi bir ziyaret gerçekleştirdi.

Genelkurmay Başkanı Orgeneral Selçuk Bayraktaroğlu, iki ülke arasındaki askeri ilişkileri değerlendirmek ve iş birliği süreçlerini görüşmek üzere Mısır'a gitti. Orgeneral Bayraktaroğlu, temasları kapsamında başkent Kahire'de düzenlenen Üst Düzey Askeri Diyalog Toplantısı'na katıldı.
Askeri diplomasi trafiği hız kazandı
Türkiye ve Mısır arasındaki diplomatik ilişkilerin yeniden ivme kazandığı bir dönemde gerçekleşen bu ziyaret, savunma alanındaki iş birliğinin geliştirilmesi açısından önem taşıyor. Yapılan toplantıda, bölgesel güvenlik konuları ve askeri alanda ortak yapılabilecek çalışmalar masaya yatırıldı.
- Üst düzey askeri görüşmelerde bölgesel iş birliği vurgulandı.
- İki ülke orduları arasındaki diyalog kanallarının açık tutulması hedefleniyor.
- Askeri eğitim ve savunma sanayii alanındaki olası iş birlikleri değerlendiriliyor.
Bölgesel iş birliği hedefleniyor
Mısır'a gerçekleştirilen bu resmi ziyaret, Türkiye'nin bölge ülkeleriyle yürüttüğü normalleşme ve stratejik ortaklık süreçlerinin askeri ayağını oluşturuyor. Orgeneral Bayraktaroğlu, toplantı çerçevesinde muhataplarıyla bir araya gelerek askeri diyaloğun sürdürülmesi konusundaki kararlılığı ifade etti.

