Son Dakika

Gaziantep'te Orman Yangını Kontrol Altına Alındı: 3 Hektar Kızılçam Zarar Gördü

Gaziantep'in Nurdağı ilçesinde çıkan orman yangını, havadan ve karadan yapılan yoğun müdahale sonucunda kontrol altına alındı. Yangında yaklaşık 3 hektarlık kızılçam ormanı zarar gördü.

Selin Ç.1 dakika okuma0 görüntülenme
Gaziantep'in Nurdağı ilçesindeki orman yangınından genel görünüm.
Gaziantep'in Nurdağı ilçesindeki orman yangınından genel görünüm.
Paylaş:

Gaziantep'in Nurdağı ilçesinde dün akşam saatlerinde başlayan orman yangını, yapılan müdahaleler sonucunda kontrol altına alındı. Yangının çıkış nedenine ilişkin incelemeler devam ederken, bölgede soğutma çalışmalarının sürdüğü bildirildi.

Nurdağı'nda Yangın: Müdahale ve Zarar

Nurdağı ilçesine bağlı bir ormanlık alanda henüz belirlenemeyen bir nedenle başlayan yangın, kısa sürede yayıldı. Bölgeye sevk edilen Orman İşletme Müdürlüğü ekipleri, alevlere havadan ve karadan müdahale etti. Yangın söndürme helikopterleri ve çok sayıda arazöz, alevlerin kontrol altına alınması için yoğun bir çaba gösterdi. Yapılan çalışmalar sonucunda yangın kontrol altına alınmayı başardı. Ancak yangında yaklaşık 3 hektarlık kızılçam ormanının zarar gördüğü tespit edildi.

Soğutma Çalışmaları ve Bölgedeki Durum

Yangının kontrol altına alınmasının ardından, bölgedeki soğutma çalışmaları başlatıldı. Ekipler, yangının yeniden alevlenmesini önlemek amacıyla dumana çıkan noktalarda sulama ve müdahale çalışmalarını sürdürüyor. Nurdağı'nda yaşanan bu orman yangını, bölgedeki orman varlığının korunması ve olası tehlikelere karşı alınması gereken önlemlerin önemini bir kez daha gözler önüne serdi.

Paylaş: