Fransa'da Ebola Vakası: 5 Kişi Karantinada
Fransa Sağlık Bakanı Rist, Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nden dönen bir doktorda Ebola virüsü tespit edildiğini duyurdu. Doktorun uçakta belirti göstermediği, ancak temas ettiği 5 kişi karantinaya alındı.

Fransa Sağlık Bakanı Rist, dün ülkedeki ilk Ebola vakasıyla ilgili açıklamalarda bulundu. Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nde (KDC) görev yapan deneyimli bir doktorun, insani yardım misyonundan döndükten sonra Ebola virüsü taşıdığının tespit edildiğini bildirdi. Bakan Rist, doktorun hastalığın erken evresinde olduğunu ve uçağa bindiği sırada herhangi bir belirti göstermediğini, bu nedenle virüsün bulaşıcı olmadığı yönünde bir değerlendirme yapıldığını belirtti.
Uçak yolculuğu sırasında baş ağrısı şikayeti yaşayan doktorun durumu yetkililere bildirmesi üzerine, uçakInda iniş yapan doktorun hastaneye götürülerek 21 günlük karantinaya alındığı aktarıldı. Doktorla yakın temasta bulunan 5 kişinin de tedbir amaçlı karantinaya alındığı duyuruldu.
Temaslıların Karantina Süreci
Fransız yetkililer, uçakta Ebola virüsü taşıyan doktorla yakın temasta bulunan kişileri tespit etmek için çalışma başlattı. Yapılan araştırmalar sonucunda, doktorla temas ettiği düşünülen 5 kişi belirlendi. Bu kişiler, olası bir bulaşmayı önlemek amacıyla tedbir olarak karantinaya alındı. Sağlık Bakanlığı, süreci yakından takip ederek gerekli tüm önlemlerin alındığını vurguladı.
Fransa'da Ebola Salgını Durumu
Fransa Sağlık Bakanlığından yapılan açıklamada, KDC'den dönen bir doktorda Ebola virüsü tespit edilmesinin ardından, Fransız topraklarında ilk kez bu virüsün görüldüğü belirtilmişti. Başbakan Sebastien Lecornu'nun durumu yakından takip ettiği ve Hükümet Sözcüsü Maud Bregeon'un salgın durumunun kontrol altında olduğunu ifade ettiği kaydedildi. Yetkililer, alınan tedbirlerle birlikte halk sağlığının güvence altına alındığını belirtti.


