Son Dakika

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığından İşletmelere Hibe Desteği

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliği sağlayan işletmelere faturalarının yüzde 30'una kadar hibe desteği sunacağını duyurdu.

Baran H.1 dakika okuma0 görüntülenme
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı binası
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı binası
Paylaş:

Enerji Verimliliğine Yüzde 30 Destek

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, sanayi ve hizmet sektöründeki işletmelerin enerji maliyetlerini düşürmek ve çevresel etkilerini azaltmak amacıyla yeni bir destek programını hayata geçirdi. EKA Destek Programı kapsamında, karbon emisyonlarını ve toplam enerji tüketimini düşüren firmalara, enerji faturalarının yüzde 30'una kadar hibe desteği sağlanacak.

Sürdürülebilir Üretim İçin Teşvik

Uygulama ile işletmelerin daha verimli teknolojilere geçişinin hızlandırılması hedefleniyor. Bakanlık tarafından açıklanan programın temel şartları ve kapsamı şu şekilde belirlendi:

  • Karbon emisyon değerlerinin düşürülmesi.
  • Toplam enerji tüketiminde somut tasarruf sağlanması.
  • Enerji verimliliği projelerinin bakanlık standartlarına uygunluğu.

Bu destek programı, özellikle enerji yoğun sektörlerde faaliyet gösteren işletmelerin küresel rekabet gücünü artırmayı ve Türkiye'nin yeşil dönüşüm hedeflerine katkı sağlamayı amaçlıyor. Başvuru süreçleri ve detaylı teknik şartlar, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının ilgili birimleri tarafından yürütülüyor.

Paylaş: