CHP'den İstifa Eden 3 Belediye Başkanı AK Parti'ye Katıldı
Cumhuriyet Halk Partisi'nden (CHP) istifa eden Keçiören, Nevşehir ve Keşan belediye başkanları, AK Parti'ye katıldı. Rozetlerini Cumhurbaşkanı Erdoğan taktı.

Cumhuriyet Halk Partisi'nden (CHP) istifa eden üç belediye başkanı, AK Parti'ye katıldı. Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan, Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı ve Keşan Belediye Başkanı Mehmet Özcan, düzenlenen AK Parti Genişletilmiş İl Başkanları Toplantısı'nda rozetlerini Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın elinden aldı.
Bu katılımlar, CHP içindeki siyasi gelişmeler ve parti yönetimindeki değişim tartışmalarının ardından gerçekleşti. Özellikle Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan, parti yönetimini ve Genel Başkan Özgür Özel'in üslubunu eleştirerek istifa ettiğini duyurmuştu. Özarslan, daha önce yaptığı açıklamalarda, bir genel başkanın belediye başkanına yönelik kullandığı ifadeleri sert dille eleştirmiş ve bu durumun istifasına yol açtığını belirtmişti.
CHP'deki Krizler ve İstifalar Sürüyor
CHP'de yaşanan ve bazı çevrelerce 'mutlak butlan' kararlarıyla derinleştiği ifade edilen krizler, parti içinde istifalara neden olmaya devam ediyor. Daha önce de bazı milletvekilleri ve belediye başkanlarının partiden ayrılarak farklı siyasi partilere geçiş yaptığı biliniyor. Bu bağlamda, Mesut Özarslan, Rasim Arı ve Mehmet Özcan'ın AK Parti'ye katılması, partideki mevcut siyasi atmosferin bir yansıması olarak değerlendiriliyor.
Keçiören Belediye Başkanı Mesut Özarslan'ın istifasının ardından AK Parti'ye katılacağı yönündeki iddialar, Habertürk Siyaset Muhabiri Mahir Kılıç'ın Özarslan ile yaptığı görüşmeyle doğrulanmıştı. Özarslan, AK Parti Genel Merkezi'ne gelerek resmi katılım sürecini tamamladı.
Nevşehir ve Keşan Belediye Başkanları da AK Parti'de
Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı'nın durumu da dikkat çekici. Arı, 2019 yerel seçimlerinde AK Parti'den Nevşehir Belediye Başkanı seçilmiş, ancak 2021'de görevinden ayrılmıştı. Ardından İYİ Parti'ye katılan Arı, 2024 yerel seçimlerinde bu partinin adayı olarak yeniden belediye başkanı seçilmişti. Arı'nın da bir süredir AK Parti'ye döneceği konuşuluyordu ve bu beklenti bugün gerçekleşti.
Edirne'nin Keşan ilçesi Belediye Başkanı Mehmet Özcan da daha önce CHP'den istifa etmişti. Özcan da diğer başkanlarla birlikte AK Parti'ye geçerek rozetini Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan aldı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, AK Parti İL Başkanları Toplantısı'nda yaptığı konuşmada, partiye yeni katılan belediye başkanlarına hoş geldiniz diyerek, millet ve memleket hizmeti yolunda tam bir dayanışma içinde olacaklarını belirtti. Erdoğan, pazartesi bir ilçe belediye başkanını, salı günü ise bir milletvekilini daha partilerine dahil ettiklerini hatırlatarak, yeni katılımlarla güçlendiklerini ifade etti.


