Son Dakika

Bursa'dan Yeşil Şehirler Zirvesi'ne Katılım: Kentsel Dönüşüm ve İklim Mücadelesi Masadaydı

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın (EBRD) Londra'da düzenlediği Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı'na katılan Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, sürdürülebilir kentsel çözümler ve iklim değişikliğiyle mücadele konularında önemli mesajlar verdi.

Cem R.2 dakika okuma0 görüntülenme
Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, Londra'da düzenlenen EBRD Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı'nda konuşma yaparken
Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, Londra'da düzenlenen EBRD Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı'nda konuşma yaparken
Paylaş:

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından bu yıl 10'uncusu düzenlenen Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı, İngiltere'nin başkenti Londra'da gerçekleştirildi. İki gün süren toplantıda, dünya genelindeki şehirlerin sürdürülebilirlik, iklim değişikliğiyle mücadele ve kentsel dönüşüm konularındaki çalışmaları masaya yatırıldı. Bursa Büyükşehir Belediyesi adına toplantıya katılan Başkan Vekili Şahin Biba, Bursa'nın daha yeşil ve dirençli bir şehir olması için yürütülen çalışmaları ve uluslararası iyi uygulamaları ele aldıklarını belirtti.

Kentsel Altyapıda Sürdürülebilirlik Tartışıldı

Toplantının ana gündem maddeleri arasında şehirlerin ulaşım, ısıtma ve konut sistemlerinin daha temiz ve ekonomik enerji kaynaklarıyla nasıl elektrifikasyonunun sağlanabileceği yer aldı. Ayrıca, uzun vadeli maliyetleri düşüren, düşük karbon salınımına sahip ve geleceğe hazır konutların geliştirilmesi üzerine değerlendirmeler yapıldı. İklim değişikliğinin etkilerine uyum sağlama, döngüsel kaynak kullanımını artırma ve sel riskine karşı dayanıklılığı güçlendirme amacıyla atık su sistemlerinin modernizasyonu gibi kritik konular da ele alındı. Artan sıcaklıklar karşısında binaların ısı direncini artırma yöntemleri ve iklim kaynaklı şoklara müdahalede yapay zekanın potansiyel rolü de toplantıda dikkat çeken başlıklar arasındaydı.

Yeşil Bursa İçin Uluslararası İş Birlikleri

Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, toplantıda yaptığı değerlendirmelerde, “Londra’da gerçekleşen EBRD Yeşil Şehirler Belediye Başkanları Toplantısı’na katılarak geleceğin şehirleri üzerine önemli değerlendirmelerde bulunduk. İklim değişikliğiyle mücadeleden şehir hizmetlerinde yenilikçi çözümlere, düşük karbonlu ulaşım ve altyapıdan yapay zekâ destekli kentsel yönetim uygulamalarına kadar pek çok konuda uluslararası deneyimleri dinleme ve paylaşma imkânı bulduk. Programa Türkiye’den katılan belediye başkanlarımız ile birlikte şehirlerimizin geleceğine dair verimli temaslarda bulunduk. Bursa’mızı daha yeşil, daha güçlü ve daha dirençli bir şehir haline getirmek için dünyadaki iyi uygulamaları yakından takip ediyor, yeni iş birlikleri için temaslarımızı ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” ifadelerini kullandı.

“Yarına yatırım yapmak: Herkes için yeşil ve dayanıklı şehirler inşa etmek” temasıyla düzenlenen bu zirve, küresel ölçekte sürdürülebilir kentsel gelişim için önemli bir platform oluşturdu.

Toplantıya Katılan Belediyeler

Londra'daki zirveye Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba'nın yanı sıra Türkiye'den önemli büyükşehir belediye başkanları da katıldı. Bu isimler arasında Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Türkiye Belediyeler Birliği Başkanı ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras yer aldı. Katılımcılar, kendi şehirlerindeki sürdürülebilirlik çalışmaları hakkında bilgi alışverişinde bulunarak ortak projeler geliştirme potansiyelini değerlendirdi.

Paylaş: