Ulaştırma Bakanı Uraloğlu: Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki Türk gemileri güvenle ayrıldı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan 15 Türk sahipli geminin bölgeden güvenle ayrıldığını duyurdu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki bölgesel gelişmelerin ardından Türk sahipli gemilerin durumu hakkında açıklama yaptı. Bakanlık tarafından yürütülen koordinasyon çalışmaları neticesinde, bölgede bekleyişte olan gemilerin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığı bildirildi.
Bakan Uraloğlu, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı bilgilendirmede, gelişmeleri ilk andan itibaren ilgili tüm kurumlarla iş birliği içerisinde anbean takip ettiklerini ifade etti. 26 Haziran 2026 tarihi itibarıyla bölgedeki trafik güvenliğinin sağlandığı ve gemilerin çıkış işlemlerinin tamamlandığı kaydedildi.
Bölgeden 15 Gemi Güvenle Ayrıldı
Bakanlığın yürüttüğü süreçle ilgili detayları paylaşan Uraloğlu, toplam 15 geminin bölgeden güvenli bir şekilde ayrıldığını belirtti. Öte yandan, bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin ise ticari faaliyetlerine devam etme kararı aldığı ve bu nedenle herhangi bir ayrılış talebinde bulunmadığı aktarıldı.
Denizcilerin Güvenliği İçin Süreç Takip Ediliyor
Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde bulunan bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelinin görev yaptığı bilgisini veren Uraloğlu, süreçle ilgili şu detayları paylaştı:
- Basra Körfezi'nden şu an itibarıyla ayrılma talebi olan başka bir gemi bulunmuyor.
- Denizcilerin ve vatandaşların güvenliği için süreç hassasiyetle izlenmeye devam ediyor.
- İlgili kurumlar bölgedeki gelişmeleri yakından takip ederek koordinasyonu sağlıyor.
Bakanlık, ticari faaliyetlerini sürdüren gemiler ve bölgedeki personel için güvenlik tedbirlerinin en üst seviyede tutulduğunu vurguladı.
