Son Dakika

Bakan Uraloğlu duyurdu: Türk gemileri Hürmüz Boğazı'ndan güvenle ayrıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Basra Körfezi ve Hürmüz Boğazı'nda bulunan Türk gemilerinin bölgeden güvenle ayrıldığını açıkladı.

Baran H.1 dakika okuma0 görüntülenme
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu
Paylaş:

Türk gemilerinin bölgeden çıkışı tamamlandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bölgedeki deniz trafiğine ilişkin önemli bir açıklama yaptı. Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nden ayrılma talebinde bulunan Türk bayraklı gemilerin süreçlerinin tamamlandığını duyurdu.

Yapılan açıklamaya göre, söz konusu bölgede seyir halinde olan ve çıkış yapma talebi bulunan gemilerin tamamı, bugün itibarıyla herhangi bir olumsuzluk yaşanmadan emniyetli bir şekilde bölgeden ayrıldı.

Bölgedeki deniz güvenliği takibi sürüyor

Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi, küresel enerji arzı ve uluslararası deniz ticareti için stratejik bir geçiş noktası olma özelliği taşıyor. Bölgede yaşanan gelişmeler, Türkiye'nin denizcilik otoriteleri tarafından yakından takip ediliyor.

  • Bölgeden ayrılma talebi olan tüm gemiler güvenli bölgeye ulaştı.
  • Denizcilik faaliyetlerinin emniyeti için ilgili birimler koordinasyonunu sürdürüyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, bölgedeki Türk gemilerinin seyir güvenliğini sağlamak adına gerekli idari ve teknik süreçleri yürütmeye devam ediyor.

Paylaş: