Bakan Kurum Antalya'da Enerji Dönüşümüne Dikkat Çekti
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, önümüzdeki 10 yılın küresel enerji sisteminin yeniden şekilleneceği kritik bir süreç olacağını vurguladı.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, küresel ölçekte enerji sistemlerinin köklü bir değişim sürecine girdiğini ifade etti. Önümüzdeki 10 yılın bu dönüşümün merkezinde yer alacağını belirten Bakan Kurum, Türkiye'nin bu süreçteki rolüne ve hedeflerine yönelik değerlendirmelerde bulundu.
Küresel Enerji Sisteminde Yeni Dönem
Bakan Kurum, dünya genelindeki enerji politikalarının çevresel sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği ile mücadele ekseninde yeniden tasarlandığını belirtti. Enerji üretim ve tüketim alışkanlıklarının değiştiği bu dönemde, teknolojik yatırımların ve uluslararası iş birliklerinin önemi artıyor.
- Küresel enerji altyapısının sürdürülebilir kaynaklara entegrasyonu.
- İklim değişikliği ile mücadelede enerji verimliliğinin artırılması.
- Gelecek 10 yılın enerji piyasalarındaki yapısal dönüşümü.
Antalya'da İklim ve Enerji Zirvesi
Kasım ayında Antalya'da gerçekleştirilmesi planlanan etkinlik, enerji ve iklim değişikliği konularında önemli bir platform sunacak. COP31 Başkanı olarak görevini sürdüren Murat Kurum, bu zirvenin küresel iklim hedeflerine ulaşılması noktasında atılacak adımların ele alınacağı bir zemin oluşturacağını ifade etti.
Türkiye'nin iklim değişikliği ile mücadele konusundaki kararlılığını yineleyen Bakanlık, enerji sistemindeki yenilikçi yaklaşımları desteklemeye devam ediyor. Söz konusu zirve, uluslararası paydaşları bir araya getirerek enerji dönüşümü konusundaki ortak stratejilerin geliştirilmesine olanak tanıyacak.



