Avrupa Birliği Komisyonu'nda klima krizi: Üst ve alt katlarda farklı uygulama
Avrupa Birliği Komisyonu binasında yaşanan klima kısıtlaması tartışma yarattı. Üst düzey yetkililerin bulunduğu katlarda sistem çalışırken alt katlar devre dışı bırakıldı.

Avrupa Birliği Komisyonu'nda klima ayrımcılığı iddiası
Avrupa genelinde etkili olan aşırı sıcak hava dalgası sırasında Avrupa Birliği Komisyonu binasında uygulanan klima politikası tepki çekti. Edinilen bilgilere göre, kurumun idari merkezinde üst düzey yetkililerin görev yaptığı katlarda havalandırma sistemleri aktif tutulurken, daha alt kademedeki çalışanların bulunduğu bölümlerde klimalar devre dışı bırakıldı.
Söz konusu uygulama, kurum içerisindeki çalışma ortamında hiyerarşik bir ayrımcılık yapıldığı gerekçesiyle eleştirilere neden oldu. Çalışanlar arasında huzursuzluğa yol açan bu durum, bazı kesimler tarafından feodal bir yönetim anlayışıyla kıyaslandı.
Çalışma koşullarında hiyerarşi tartışması
Avrupa'da yaşanan mevsim normallerinin üzerindeki hava sıcaklıkları, kamu binalarındaki enerji tasarrufu ve verimlilik önlemlerini bir kez daha gündeme getirdi. Ancak AB Komisyonu binasındaki bu uygulama, enerji tasarrufundan ziyade bir kademe farklılığı olarak yorumlandı. Konuyla ilgili öne çıkan tepkiler şu şekilde sıralandı:
- Üst düzey makamların bulunduğu katlarda klimanın çalışmaya devam etmesi, alt kademe çalışanlar için eşitsizlik olarak nitelendirildi.
- Klima sisteminin bölgesel olarak kapatılmasının, ofis içi çalışma verimliliğini olumsuz etkilediği belirtildi.
- Kurum içi bürokratik yapının fiziksel çalışma koşullarına yansıtılması, eleştirilerin odağında yer alıyor.
Kurum yönetimi tarafından söz konusu uygulama ile ilgili henüz resmi bir gerekçe sunulmadı. Avrupa genelindeki aşırı sıcaklıkların devam etmesi beklenirken, ofis içindeki bu uygulama çalışanlar arasında tartışılmaya devam ediyor.



