Son Dakika

Arjantin'den Nafaka Borçlularına Dünya Kupası'nda Yasak Talebi

Arjantin, çocuklarına nafaka ödemeyen 13 bin ebeveynin listesini ABD'ye göndererek 2026 Dünya Kupası maçlarına girişlerinin engellenmesini istedi.

Yusuf C.1 dakika okuma0 görüntülenme
Arjantinli bir baba ve çocuğunu gösteren temsili bir görsel.
Arjantinli bir baba ve çocuğunu gösteren temsili bir görsel.
Paylaş:

Arjantin, çocuklarına karşı nafaka yükümlülüklerini yerine getirmeyen binlerce ebeveyn hakkında önemli bir adım attı. Ülke yetkilileri, toplamda 13 bin nafaka borçlusunun listesini ABD'ye ileterek, 2026 FIFA Dünya Kupası maçlarına bu kişilerin girişinin engellenmesini talep etti. Buenos Aires Belediye Başkanı Jorge Macri, bu adımın temel bir sorumluluk olan çocukların geçimini sağlamayanlara yönelik bir yaptırım olduğunu vurgulayarak, "Çocuklarına bakmayanlar stadyumlara alınmayacak." açıklamasında bulundu.

Nafaka Borçluları Listesi ABD'ye İletildi

Arjantin Kamu Nafaka Borçluları Sicili (RPAM) tarafından hazırlanan listenin büyük bir kısmının Buenos Aires ve 13 farklı eyaletten gelen babalardan oluştuğu belirtildi. Kaynaklara göre, 2026 Dünya Kupası'nın ABD, Meksika ve Kanada'da düzenlenecek olması nedeniyle Arjantin'in doğrudan bir yasaklama yetkisi bulunmuyor. Bu nedenle, söz konusu liste turnuvanın ev sahiplerinden biri olan ABD'nin iç güvenlik ve turnuva güvenlik birimlerine iletildi. ABD'nin bu talebe yönelik özel bir adım atıp atmayacağı ise henüz netlik kazanmadı.

ABD'de Nafaka Ödemeyenlere Yönelik Kısıtlamalar Artıyor

Bu gelişme, ABD'nin nafaka borcu bulunan kişilere yönelik aldığı tedbirleri artırdığı bir döneme denk geliyor. ABD Dışişleri Bakanlığı geçtiğimiz ay, 100 bin dolar veya daha fazla nafaka borcu olan kişilerin pasaportlarının iptal edileceğini duyurmuştu. Bu uygulamanın, nafaka ödemelerindeki gecikmelere ilişkin bilgileri sağlayacak olan ABD Sağlık Bakanlığı ile iş birliği içinde yürütüleceği aktarıldı. Bu yeni düzenlemelerden kaç kişinin etkileneceği ise henüz bilinmiyor.

Paylaş: